zaad van musa

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

zaad van musa

Berichtdoor marcojarne op 09 jun 2014 19:22

Hoi,
Mijn sikimensis heeft al een tijdje een bloem en ook een stuk of 10
Groene banaantjes

Hoe krijg ik nu vers zaad aan deze banaan en waar moet ik het uithalen
Dacht zelf in de banaantjes maar daar zit nog niks in

Groet marco
marcojarne

0 bedankjes

Re: zaad van musa

Berichtdoor prutser 2 op 11 jul 2014 23:33

hallo , normaal gesproken zitten de zaden in de banaantjes ( bananen ), maar zoals de musa basjoo ook hier wel tot bloei vorming komt , zoals ook de sikimensis, rijpen de banaantjes niet uit, ze groeien gewoon niet verder dan 5 a 6 cm, en dat was het dan, gewoon weg omdat ons klimaat ( nog ) niet optimaal is daarvoor, te veel wisselend , maar om die bloei te zien en vorming van banaantjes ,is wel bijzonder mooi, dus je zou het met die nieuwe scheutjes moeten doen, dat is ook de meest gebruikelijke van vermeerdering van bananen, de banaan die je namelijk ook eet, zit ook geen zaden in, die kan je dus alleen maar vermeerderen met afsteken van scheuten, in de plaatsen waar sikimensis van nature groeit , geeft het wel zaden, en dan zijn de vruchten ook veel dikker en groter dan hier in nederland, het heeft allemaal met ons klimaat te maken, m v g ,paul
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor marcojarne op 29 jul 2014 23:25

ok dank je wel voor je antwoord

groet marco
marcojarne

0 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 30 jul 2014 09:44

Nou ben ik wel erg benieuwd naar de foto's ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken