Bosbessen en blauwebessen

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Bosbessen en blauwebessen

Berichtdoor tester op 09 maart 2016 09:07

Dag forum frienden,

Ik heb enkele tijd terug wat zaden uit blauwebessen gehaald. Deze zaden liggen nu al ruime tijd in de koelkast ik zal deze volgende week zaaien. Kan iemand mij misschien vertellen hoe je deze best zaait?
Het is de bedoeling om 1 plantje in de tuin te hebben en als er meer plantjes lukken schenk ik deze aan onze buurttuin. Verder heb ik nog enkele vragen ik zou ook graag bosbessen zaaien maar aangezien het nu niet de periode is van de bosbessen kan je die enkel in de diepvries van de supermarkten vinden. Heeft er iemand een idee ofje zaden van bosbessen uit de diepvries kan zaaien met succes, hoe zaai je die best, heben deze dan ook nog een koelte periode in de koelkast nodig of is dit niet meer nodig doordat ze al ingevrozen waren? Hopelijk kan iemand mij helpen.

Met vriendelijke groetn ,
Tester ;)
tester

0 bedankjes

Re: Bosbessen en blauwebessen

Berichtdoor The Flying Dutchman op 09 maart 2016 20:49

Ik betwijfel of dat echte bosbessen zijn. Ik heb hier planten proberen te houden maar dat is zeer moeilijk en leverde bijna niks op. Ze schijnen alleen te gedijen met een bepaalde schimmel of bacterie in de grond. Er groeien er hier genoeg op de zuid veluwe.
Amerikaanse blauwe bes kan je beter kopen of een stek van iemand, is zelfs in een ruime pot goed te houden.
The Flying Dutchman

14 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken