gebruik warmtematten

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

gebruik warmtematten

Berichtdoor Esther op 26 dec 2010 17:46

Ik heb van de kerstman 3 (tweedehandse) warmtematten gekregen van 40 watt en 40x65 cm groot. Nu wil ik hier bloemen en groentezaden op voorkweken. Ik zou graag eens wat voortrekken i.p.v. tot het voorjaar te moeten wachten als de temperatuur gaat stijgen.

Kan ik nu gewoon kweekbakjes hierop zetten of moet ik er iets tussen leggen ter isolatie? Ik heb er nl totaal geen ervaring mee.

Alvast bedankt!
Esther

93 bedankjes

Re: gebruik warmtematten

Berichtdoor vetinapen op 26 dec 2010 19:26

hoi hoi,

voor zover ik weet, maar dan de ervaring met terraria
kan je de bakken er meteen op zetten.

De meeste matten worden tussen de 30 en 35°C, dus wel opletten dat de betreffende plastic daar tegen kan.

Soms wordt er wel iets van isolatie onder de mat gelegd zodat de warmte voor het grootste deel naar boven gaat.

Maar nogmaals dit is de ervaring met glazen terraria en niet met plastic kweekbakken.

groeten vetinapen
vetinapen

0 bedankjes

Re: gebruik warmtematten

Berichtdoor segers301 op 26 dec 2010 19:58

Isolatie onder de warmtemat scheelt veel in het verbruik. Heb de giant propagator van acd.hier ligt er een isolatieplaat onder en zo een stuk reflecterende isolatie voor achter de radiator. Er steekt een elektriciteitsverbruikmeter (scrabblewoordje) tussen en scheelt 30% in het verbruik met de isolatie.
segers301

10 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken