Goji

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Goji

Berichtdoor Roger op 08 sep 2012 21:19

Vandaag mijn eerste Goji bes ontdekt aan de struik, ben benieuwd of er meer bessen aankomen en natuurlijk naar de smaak v/d bessen :D

Roger
Roger

8 bedankjes

Re: Goji

Berichtdoor alloo op 08 sep 2012 21:46

Bessen heb ik nog niet gezien ,wel voor de eerste keer veel bloemen,ben ook eens nieuwsgierig wat er van komt.

groetjes Fons
alloo

58 bedankjes

Berichtdoor jaak op 08 sep 2012 22:17

hier heeft de goji bes voor de eerste keer gebloeidAfbeelding
en de bessen zijn reeds verorberd,er zit niet veel smaak in maar naar het schijnt zijn ze iets beter van smaak als je ze eerst laat drogenAfbeelding
mijn wederhelft heeft er in ieder geval geen problemen mee :thumb_up:
ik moet enkel nog uitdokteren hoe ik de plant moet snoeien om meer vruchten te krijgen waarschijnlijk gelijkaardig aan een druivenstok

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor GeL op 08 sep 2012 22:28

Ziet er goed uit Jaak,

Ik heb er zelf ook een staan , maar die is nog maar 20cm hoog. De bessen zijn voor volgende jaar denk ik :happy_thai:

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Roger op 09 sep 2012 08:09

De groei van deze plant valt niet tegen ,heb zelf ook een plantje van 30cm dit jaar geplant is nu al ongeveer 1meter hoog

Roger
Roger

8 bedankjes

Berichtdoor jaak op 09 sep 2012 09:12

Michel en Roger waar hebben jullie je plantjes vandaan,ik heb het mijne gekocht bij Andrews garden twee jaar geleden op de ruilbeurs bij canna banana staat in een pot van 50cm diep en heeft de afgelopen winter buiten meegemaakt dus qua winterhardheid zit het goed,de plant is nu ongeveer 2 meter hoog met een tak of 5 die naar beneden hangen waar de bloemen en later de bessen opkomen,ik zit enkel nog wat met de snoei verveeld,wanneer en op welke plaatsen moet ik snoeien want ik veronderstel dat het de bedoeling is dat er zoveel mogelijk vruchtdragende takken worden aangemaakt.

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor Dutchlatino op 09 sep 2012 10:18

Volgens mij is er geen mannelijk exemplaar voor nodig om bessen te krijgen. Klopt dat en wie kan me daar meer over vertellen ?
Grtn,
Johan
Neem eens een kijkje in mijn tuin: http://dutchlatino.webklik.nl/page/fotoalbum
Dutchlatino

11 bedankjes

Berichtdoor jaak op 09 sep 2012 12:27

Johan,

Ik heb 1 exemplaar staan ,bovenaan dit topic zie je het resultaat.

groeten, Jaak

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor Roger op 09 sep 2012 16:09

jaak schreef:Michel en Roger waar hebben jullie je plantjes vandaan,ik heb het mijne gekocht bij Andrews garden twee jaar geleden op de ruilbeurs bij canna banana staat in een pot van 50cm diep en heeft de afgelopen winter buiten meegemaakt dus qua winterhardheid zit het goed,de plant is nu ongeveer 2 meter hoog met een tak of 5 die naar beneden hangen waar de bloemen en later de bessen opkomen,ik zit enkel nog wat met de snoei verveeld,wanneer en op welke plaatsen moet ik snoeien want ik veronderstel dat het de bedoeling is dat er zoveel mogelijk vruchtdragende takken worden aangemaakt.

Groeten, Jaak

Heb die van mij geloof ik in Duitsland besteld bij palmenmann geloof ik, maar in Lommel bij het tuincentrum heb ik ze ook zien staan, is niet zo moeilijk aan te komen.Met de snoei zou ik de plant een beetje open houden zodat de takken niet over elkaar heen groeien.Snoei weet ik niet precies denk voorjaar of najaar,je kunt wel een stek v/d plant nemen ik meen gelezen te hebben dat hiervoor augustus en september de beste maanden hiervoor zijn.

Gr.

Roger
Roger

8 bedankjes

Berichtdoor Esther op 09 sep 2012 16:56

Snoeien kun je in het voorjaar doen en de takken die je er afknipt steek je eenvoudig weg in de grond, ze wortelen vrij gemakkelijk is mijn ervaring. Ik heb ze nu een paar jaar staan, wel bloei maar nog steeds geen bessen.
Esther

93 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Exotische vruchten