jaak schreef:Michel en Roger waar hebben jullie je plantjes vandaan,ik heb het mijne gekocht bij Andrews garden twee jaar geleden op de ruilbeurs bij canna banana staat in een pot van 50cm diep en heeft de afgelopen winter buiten meegemaakt dus qua winterhardheid zit het goed,de plant is nu ongeveer 2 meter hoog met een tak of 5 die naar beneden hangen waar de bloemen en later de bessen opkomen,ik zit enkel nog wat met de snoei verveeld,wanneer en op welke plaatsen moet ik snoeien want ik veronderstel dat het de bedoeling is dat er zoveel mogelijk vruchtdragende takken worden aangemaakt.
Groeten, Jaak
Heb die van mij geloof ik in Duitsland besteld bij palmenmann geloof ik, maar in Lommel bij het tuincentrum heb ik ze ook zien staan, is niet zo moeilijk aan te komen.Met de snoei zou ik de plant een beetje open houden zodat de takken niet over elkaar heen groeien.Snoei weet ik niet precies denk voorjaar of najaar,je kunt wel een stek v/d plant nemen ik meen gelezen te hebben dat hiervoor augustus en september de beste maanden hiervoor zijn.
Gr.
Roger