Yucca aloifolia of niet?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Yucca aloifolia of niet?

Berichtdoor draco op 18 mei 2013 14:26

Onlangs heb ik deze Yucca bemachtigd. Volgens het label is het een Yucca aloifolia. Gelet op het purperkleurige blad zou het dan Yucca aloifolia 'Purpurea' kunnen zijn? Kan iemand deze benaming bevestigen of de Yucca anderszins benoemen? De plant komt uit de kas en heeft recent waarschijnlijk te weinig licht gehad. Eenmaal buiten in de warme zon (waar blijft die ?) zal het uiterlijk wel veranderen.
Bijlagen
Yucca_aloifolia.jpg
Yucca_aloifolia.jpg (101.79 KiB) 1257 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Re: Yucca aloifolia of niet?

Berichtdoor ick op 18 mei 2013 19:41

Hoi Draco,

Ik vermoed dat het hier idd. om een jong exemplaar van Yucca aloifolia gaat. Ik heb er hier een paar staan die er erg op lijken. Het paarsige blad heb ik hier bij het jongste exemplaar ook altijd in het voorjaar, heeft naar mijn idee te maken met de intensiteit van het licht, aangezien deze 's winters geen zon krijgen bij mij. Dan is de overgang naar zon ineens wel heel groot. Gedurende het seizoen verdwijnt dat weer/groeit het eruit.

groet, rick
ick

71 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie