Welke Palm ?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Welke Palm ?

Berichtdoor Andy-N op 14 aug 2013 21:59

Iemand ging deze weggooien en toen hij vroeg 'of moet jij ze hebben' dan was het me te sterk.
De reden is omdat ze in 2 jaar nog niks veranderd is en dat ze bruin begint uit te slaan.

Dus kan iemand mij op weg helpen.
Een naam zou al handig zijn en een gedacht of hij nog te redden is.
En als hij nog te redden is wat doe ik nu best eerst ?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Andy-N

0 bedankjes

Re: Welke Palm ?

Berichtdoor erna op 14 aug 2013 22:24

Dat is geen palm ,maar een cycas revoluta.
Ik zou de volledig bruine bladeren eraf doen, voor de rest ziet hij er nog goed uit. En het gebeurt dat een cycas enkele jaartjes overslaat vooraleer een nieuwe flush te maken.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 14 aug 2013 22:43

Cycads moet je geduld voor hebben, deze slaan soms inderdaad zoals Erna al zei een jaartje over met nieuw blad aanmaken. Deze palmvarens houden van zon, hoe meer hoe beter en liever wat aan de droge kant houden ;)
Binnen ontstaan er vaak slappe en lange bladeren door licht tekort, daarom is dit echt een kuipplant.

Succes ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Andy-N op 16 aug 2013 11:35

Bedankt voor de info en tips, ik zal mijn best doen om dit tot een goed eind te brengen want ik vind hem er super uitzien.
stap 1 opnieuw oppotten.
Andy-N

0 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie