Welke yucca

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: Welke yucca

Berichtdoor alloo op 24 nov 2014 20:34

Ik ben toch een stomme kl....... die Yucca gloriosa variegata heb ik ook in de tuin staan,en heb deze namiddag eens vergeleken ,en de eerste is inderdaad een recurvifolia ,het blad is wel een beetje slapper dan de gloriosa.Toen ik de foto van Han zag, dacht ik "die heb ik ook" .Palmvrienden bedankt voor het meedenken.Hier nog een foto van mijn Yucca gloriosa variegata.
Afbeelding

groetjes Fons
alloo

58 bedankjes

Re: Welke yucca

Berichtdoor palmguy op 26 nov 2014 22:01

Hallo,

Ik heb een quasi identieke plant 3 jaar geleden kado gekregen van een vriendin en die wist ook niet welk genus dit juist is, persoonlijk neig ik ook naar recurvifolia. Gloriosa heeft een wat stijver blad, flacida iets buigzamer en zoals gezegd zijn deze laatste niet echt stamvormend. ( er zijn weliswaar veel hybrides ) Persoonlijk vind ik deze soorten zeker niet de mooiste maar ze gedeien erg goed in onze regio' s.

Omdat deze planten geen bescherming behoeven heb ik mijn exemplaar dit jaar verplaatst naar de voortuin. Wat ik merk is dat je bij verplaatsing van gesettelde Yucca' s hoe voorzichtig je ook bent er bijna steeds een snel verval is ( oa bij deze recurvifolia, filamentosa, torreyi ) om dan aan te "slaan" en de schade snel in te halen, sterke planten zijn het.
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie