Vorig jaar heb ik een zestal palmen aangeschaft, twee van de lokale bouwmarkt (staan in de grond) en twee stuks bij een lokaal particulier tuincentrum (die man heeft ze van een kweker in nederland) (en twee zijn Phoenix roebelenii die staan nu nog binnen)
Uiteraard hing aan alle palmen een kaartje met de naam Trachycarpus fortunei maar ik zie toch echt duidelijke verschillen tussen de twee kwa vorm maar ook de blad structuur, maar heb voor het gemak maar even foto's gemaakt.
laten we beginnen met "palm 1" deze heeft vergeleken met "Palm 2" steviger blad en kortere stengels, staat in de vaste grond en doet het verder goed.
Nu de foto's van de tweede soort, als ze niet duidelijk zijn of als jullie ergens details van nodig hebben dan kan ik ze zo maken, toevoegen was alleen even problematisch want ze waren steeds te groot haha
ik heb uiteraard ook zelf al op het internet zitten neuzen maar kwam er niet helemaal uit zelf, voornamelijk omdat er bijna alleen maar foto's van volgroeide exemplaren tussen zaten, kan het zo zijn dat de palm die ik zeg maar palm twee noem (lange stengels en slappere blad structuur) te lang bij de verkoper heeft gestaan en dat er niks aan gedaan is dat de stengels zo lang zijn? Ze stonden ook wel aardig op een kluitje dus misschien dat de stengels daarom zo lang zijn? Of het is een andere soort? ik hoor het wel alvast bedankt voor de moeite