Tetrapanax

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: Tetrapanax

Berichtdoor goldfinger op 15 apr 2015 22:38

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat mijn exemplaar ook de geest gaf. :evil:
Ondertussen al 2 zelfgekweekte zaailingen klaar om, zodra ze wat groter zijn, in de plaats te zetten. En zo blijft de hobby boeiend! :roll: ;)
goldfinger

17 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 16 apr 2015 10:25

Enkele jaren terug heb ik ook een bijna 2 m hoge Ricinus communis tegen oktober uit de grond gehaald en eens pogen te overwinteren bij de rest van mijn planten in de verwarmde serre bij 7°. Dit lukte maar alle bladeren op de dikke stam stierven één na één af en enkel de kruin bleef intact. Ik heb hem dan terug uitgeplant ergens eind april maar de plant kwam eigenlijk niet meer op gang en het uiterlijk was ronduit lelijk met enkel dat blad in de kroon. Nieuw blad in de kroon bleef ook heel erg klein.
Kortom, overwinteren is dus perfect mogelijk maar de plant word er alleszins niet mooier op en nieuwe groei blijft gewoon uit. Veel beter is dus gewoon zaad optrekken ergens in maart om mooie planten te hebben in je tuin tegen de zomer.
Zaad kun je makkelijk 3 jaar houden zonder dat het kiemkracht verliest. Ik had er zelfs in mijn tuinhuis liggen die vorst meemaakten en evengoed terug opkwamen na te zijn gezaaid. Ik plantte de zaden zelfs gewoon in de tuin in volle grond met goed resultaat al moet je dan wel absoluut zeker weten dat er geen vorst meer komt.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor goldfinger op 23 nov 2015 20:00

Even terugkomen op de Ricinus.
Heb een plantje uitgezet in de tuin en een ander aan een collega uit de buurt geschonken.
Ik kreeg uiteindelijk een prachtige plant van 3m hoogte, nu krijgt hij zijn eerste klappen van de "vriezeman"
Bijgevoegde foto was in augustus, dus nog in volle groei! ;)
Bijlagen
RSCN4206.JPG
RSCN4206.JPG (131.09 KiB) 1798 keer bekeken
goldfinger

17 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie