Welke palm is dit??

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Welke palm is dit??

Berichtdoor Pino op 16 aug 2016 15:54

Ik heb vorig jaar in Mallorca nogal wat zaden gevonden, heb daar o.a. een mooie Washingtonia Robusta en Phoenix Dactylifera's van weten te laten groeien echter weet ik van 1 niet welke het is:
palm.JPG
Wie ben ik?
palm.JPG (50.52 KiB) 2656 keer bekeken
Het is niet 1 van de 2 eerder genoemde. Kan iemand mij misschien helpen??
Pino

0 bedankjes

Re: Welke palm is dit??

Berichtdoor Rogier op 17 aug 2016 14:26

Lijkt me zo op het eerste gezicht toch wel een Washingtonia.
Rogier

13 bedankjes

Berichtdoor Pino op 23 aug 2016 09:58

Maar Washingtonia's groeien toch vrij snel? Die heb ik namelijk ook staan, van dezelfde periode (november 2015). Ik heb ze onder de zelfde omstandigheden laten groeien en die zijn inmiddels bijna een meter hoog en staan inmiddels in de tuin van het zonnetje te genieten. Het is wel duidelijk een waaierpalm ... maar hij is dunner dan de (andere) Washingtonia's. De bladeren zijn ook dunner en kleiner. De Dactylifera's, die ook niet bijzonder snel groeien, groeien sneller dan deze.

Maar misschien dat dit verklaard zou kunnen worden doordat er 2 palmen uit 1 zaad zijn gegroeid.
Pino

0 bedankjes

Berichtdoor Edd op 15 sep 2016 15:02

Dit is zeker weten een washingtonia. Weet je zeker dat het 2 palmen uit 1 zaad is ? Is het niet waarschijnlijker 2 palmen uit 2 zaden ? Die heb ik nl zelf, inmiddels 11 jaar oud.
Edd

1 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie