2 onbekende planten

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

2 onbekende planten

Berichtdoor shusui op 04 jul 2010 15:42

Onlangs bij het bezoeken van een Open tuin stond deze plant in de verkoophoek: de Nabelus albus.
Het zou een plant zijn die +-2m hoog wordt , wit bloeit, en volledig winterhard is. Zeker omdat hij zo'n mooi blad had heb ik hem dan maar direkt gekocht.
Eemaal thuis wou ik hem even op het www opzoeken en ik vind er niets van...
Kent iemand deze plant en zijn (juiste ) naam ?
Afbeelding
Afbeelding

En dan heb ik nog een naamloze conifeer (niet echt super exotisch ogend maar toch mooi vind ik)
Met zeer fijne dunne afhangende takjes.(heel anders dan de Chamaecyparis nootkatensis treurvormen)
Gekocht bij intratuin onder de naam "winterharde conifeer" meer wisten ze niet te vertellen :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb hem nog ergens zien staan en daar was hij al zeker 4-5m hoog en wist de eigenaar de naam ook niet.

Alvast bedankt

Gr, Sven
Laatst bijgewerkt door shusui op 04 jul 2010 16:07, in totaal 1 keer bewerkt.
shusui

193 bedankjes

Re: 2 onbekende planten

Berichtdoor amourath op 04 jul 2010 15:54

shusui schreef:Onlangs bij het bezoeken van een Open tuin stond deze plant in de verkoophoek: de Nabelus albus.
Het zou een plant zijn die +-2m hoog wordt en wit bloeit. Zeker omdat hij zo'n mooi blad had heb ik hem dan maar direkt gekocht.
Eemaal thuis wou ik hem even op het www opzoeken en ik vind er niets van...
Kent iemand deze plant en zijn (juiste ) naam ?

In dit artikel (http://www.henriettesherbal.com/eclectic/kings/nabalus.html) staat nog een naam maar google leverde andere planten op dan deze op jouw foto, dus ik vrees dat hij een verkeerde naam heeft gekregen...
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor shusui op 04 jul 2010 16:57

ik denk ook dat de naam verkeerd is.
Je vind veel verschillende schijfwijzes, ook synoniemen , andere verwante planten,..
Maar als je foto's zoekt vind je er bijna geen en die je vind lijken niet echt op deze plant.

De naam van de conifeer is ondertussen al gevonden op een ander forum waar ik de vraag had gesteld: het is de Chamaecyparis lawsoniana 'Imbricata Pendula'

Gr, Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor griphuz op 05 jul 2010 12:09

De naam van de Nabalus klopt wel, aleen er is niet veel over bekend inderdaad.
Een verkoper van deze plant is de Groene Toko in Beesd, ik zou hem (Johan v.d. Perk) eens om meer informatie vragen, misschien dat hij je wat verder kan helpen.

Groetjes,
Remko.
Geïnteresseerd in varens?
Kijk eens op http://nederlandse-varenvereniging.nl/forum/
griphuz

48 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie