iets apart of gewoon onkruid?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: iets apart of gewoon onkruid?

Berichtdoor Guy op 05 aug 2010 14:32

Voor zover ik kan zien draagt de plant wit/groen gestreepte bloempjes die onderaan de stengel hangen en naar beneden gericht zijn. Dit is trouwens typisch voor veel (alle?) Phyllanthus soorten. Vermoedelijk valt er uit deze bloempjes stuifmeel of verwelkte meeldraden (en/of andere bloemdelen). Mogelijk komen er na deze bloempjes ook zaaddoosjes waaruit zaadjes kunnen vallen.

Groetjes, Guy
Guy

7 bedankjes

Berichtdoor margaretha op 05 aug 2010 19:05

lily-anne schreef:Zou het niet kunnen zijn dat die zaadjes , eigenlijk de bloemetjes in wording zijn en dat die binnen niet goed kunnen ontwikkelen en daarom afvallen ? Voordat je zaden krijgt , zou de plant eerst bloemen moeten hebben en daar sprak je niet over
groetjes
Lily-Anne

Hallo Lily-/Anne
Ik denk niet dat het bloemetjes in wording zijn. Het zit tussen ieder blad als een soort sporen.
Je kan je voorstellen hoeveel van die sporen er rond de plant ligt met al die kleine bladeren.

Groet Margaretha
margaretha

7 bedankjes

Berichtdoor margaretha op 05 aug 2010 19:11

Guy schreef:Hallo Margaretha,

Het zou misschien een Phyllanthus-soort kunnen zijn (familie Phyllanthaceae). Op het internet zijn tamelijk wat soorten met foto te vinden.

Groetjes, Guy

Hallo Guy

Ik denk dat je me op de goede weg hebt geholpen,
Ik vond een foto van de Phyllanthus Amarus (the common name:bumhi amlaki) met het zelfde blad als mijn plant .
Hartelijk dank

Margaretha
margaretha

7 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie