Rhapis exelsa of humilis ?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: Rhapis exelsa of humilis ?

Berichtdoor videomaster op 04 apr 2011 22:09

orinoco schreef:Welke soort is dit,Videomaster?

Zou eveneens excelsa moeten zijn? enfin, zo is het me destijds hier op het forum wijsgemaakt.. :oops:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 04 apr 2011 22:18

Een excelsa is het in ieder geval niet...daar heeft de plant op de foto te puntige bladeren voor. Van de bekende soorten lijkt de humilis waarschijnlijker,maar dat rijmt niet echt met het Thaise klimaat. Er zijn in totaal 10 a 12 soorten beschreven (zoals zo vaak is daar natuurlijk weer de nodige onenigheid over :? ),waarvan enkele soorten in de warmere gebieden voorkomen zoals Laos.Er is uitermate weinig bekend over de minder gekende soorten,maar het zou best mogelijk zijn dat ze in Thailand ook in de natuur voorkomen.

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 04 apr 2011 22:47

Ik ga morgen nog eens wat foto's nemen... kan best zijn dat we ze hier beiden hebben staan. Ondertussen hier de link naar het artikel waar men me er op wees dat het een excelsa zou zijn.
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 04 apr 2011 22:59

Na wat rondsnuffelen in de beperkte info in ieder geval 2 (3?) soorten gevonden die in Thailand voorkomen.Allereerst de R. laoensis en de R. subtilis. Dit zijn echter dwergsoorten met nauwelijks gedeeld blad. Verder was er nog sprake van R. siamensis, waar echter benauwend weinig info over te vinden is en ook niet in elk overzicht voorkomt.
Mochten er nog meer soorten zijn laat ik dit nog wel weten.

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie