help me aub

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

help me aub

Berichtdoor palmkasper op 25 okt 2011 18:37

kasper frankrijk 2010 254 (450x800) (360x640).jpg
wie kan me zeggen hoe deze palmboom heet
kasper frankrijk 2010 254 (450x800) (360x640).jpg (199.62 KiB) 2165 keer bekeken

Wie kan me zeggen hoe deze palmboom heet?
Mijn zoontje plukt de zaden en deze zijn inmddels met 1 sprietje opgekomen. Nu benik zeer benieuwd wat voor boom het is. Na eigen amateur onderzoek, denk ik aan een Sabal Palmetto????
gr, kasper
Een palmboom is de bevestiging, de zegening en vergoddelijking van het bestaan. (beetje Nietzsche, beetje Kasper)
palmkasper

5 bedankjes

Re: help me aub

Berichtdoor Palm Section op 25 okt 2011 19:36

Mooie palm hoor, mss een Brahea Armata??
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 25 okt 2011 20:20

100% zeker een Brahea armata ! En een prachtige ook nog ! :thumb_up:
Ik neem aan dat deze niet in de Benelux staat ;)
Je kan het trouwens goed zien aan de blauw/grijze bladeren en natuurlijk ook aan de bloeiwijze (zeer lange hangende bloemtakkken tot meters uit de kroon)
Een droom voor in onze tuin 8-)

Probeer volgende keer er op te letten om een topic in de juiste rubriek te plaatsen, deze hoort eerder bij "identificatie"
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor palmkasper op 26 okt 2011 19:23

Waterboyke schreef:100% zeker een Brahea armata ! En een prachtige ook nog ! :thumb_up:
Ik neem aan dat deze niet in de Benelux staat ;)
Je kan het trouwens goed zien aan de blauw/grijze bladeren en natuurlijk ook aan de bloeiwijze (zeer lange hangende bloemtakkken tot meters uit de kroon)
Een droom voor in onze tuin 8-)

Probeer volgende keer er op te letten om een topic in de juiste rubriek te plaatsen, deze hoort eerder bij "identificatie"

Bedankt voor het antwoord; dat is boffen dan want een brahea spreekt me net iets meer aan als een sabal.(al hoewel die ook weer erg mooi is). gr, kasper
Een palmboom is de bevestiging, de zegening en vergoddelijking van het bestaan. (beetje Nietzsche, beetje Kasper)
palmkasper

5 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie