Citrus?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Citrus?

Berichtdoor kenbeimer op 22 jun 2014 09:46

Ik heb een paar keer eerder een foto geplaatst op een ander forum. Nog steeds niet helemaal uit wat het is.
Afbeelding

Afbeelding

Dit is de meest actuele foto:
Afbeelding

Van wat ik gezaaid heb, zou het de Citrus Trifoliata kunnen zijn. Iemand die me meer kan vertellen? :)
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer

1 bedankjes

Re: Citrus?

Berichtdoor Dennis_S op 22 jun 2014 17:05

Lijkt wel een koffieplantje...
Dennis_S

348 bedankjes

Berichtdoor kenbeimer op 23 jun 2014 08:40

Dat zou wel heel grappig zijn, want die zaden heb ik nog nooit in huis gehad. :P

Het is oud zaaimedium, waar Citrus en Tamarillo in heeft gezeten (heel misschien passievrucht)

Heb het blad tussen mijn vingers gekneusd en het lijkt een plastic/rubber geur te hebben.
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer

1 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 23 jun 2014 11:02

Passiebloem zou kunnen... als het een passibloem zou zijn dan is hij wel wat gedrongen maar dat zou door de temperatuur kunnen komen (de beschadigingen ook) Tamarillo lijkt hij niet erg op....

Gewoon nog even verder laten groeien, denk dat het dan vanzelf duidelijk wordt... Passiebloem bladeren krijgen overigens kliertjes op de bladsteel ik durf even niet te zeggen of deze gelijk bij de eerste echte bladeren aanwezig zijn of later pas de kop op steken.

Zou voorlopig inderdaad gokken op citrus (niet op koffie, daarvan is het blad toch echt een stuk anders vind ik.)
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor kenbeimer op 24 jun 2014 11:22

De enige passiflora die ik heb gezaaid is trouwens passiflora quadrangularis.

Ben heel benieuwd. Zowel Passiflora als de winterharde Citrus zou ik erg blij mee zijn! :)

Inmiddels heb ik een Tamarillo zaailing en die ziet er inderdaad anders uit. :P
kenbeimer

1 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 24 jun 2014 11:34

Passiflora quadrangularis? Als dit buiten ligt denk ik niet dat dat hem is... P. quadrangularis is een van de meer warmteminnende soorten, dus als deze buiten staat denk ik niet dat hij het zou overleven (helemaal met de afgelopen frisse nachten) als het daadwerkelijk deze passiebloem is... (P. quadrangularis heeft een vierkante steel en vormt op elke bladsteel 6 kliertjes (3 aan weerszijde).

Waar heb je overigens de zaden besteld? Het zou niet de eerste keer zijn dat je niet de zaden krijgt die je besteld heb... Bij mij is het ook al meerdere keren voorgekomen :evil: Zaden van P. quadrangularis zijn vrij groot, 0,5-1cm groot dacht ik.
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor kenbeimer op 24 jun 2014 11:45

Heb bij Zadengigant besteld. Die zijn toch wel betrouwbaar.

Hier een foto van de zaadjes, welke ik eind januari voorweekte en zaaide. (Links onder)
Afbeelding

Ik geloof dat ze ook op deze foto te zien zijn:
Afbeelding
kenbeimer

1 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 24 jun 2014 11:59

2e foto rechtsonder? Die zien er juist uit.... Denk toch dat het dan een citrus moet zijn.... Geduld hebben dan maar.... ;)
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor kenbeimer op 06 jul 2014 09:27

De groei gaat verder, maar word er nog niet veel wijzer uit. :P

Afbeelding
kenbeimer

1 bedankjes

Berichtdoor kenbeimer op 21 jul 2014 22:57

En nu lijkt het niet eens meer op een citrus. :P
Afbeelding
kenbeimer

1 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Plantenidentificatie