Onbekende boom

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: Onbekende boom

Berichtdoor robsonbyy op 17 jan 2010 11:41

Oke dan denk ik wel dat het zaden van de delonix zijn ;) Maar was die je geplukt hebt nog groen of was hij al bruin??
robsonbyy

0 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 17 jan 2010 20:46

Bruin en zeer hard. Je kon hem als rammelaar gebruiken.
Ik ga hem in het voorjaar openbreken en ook proberen te zaaien.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Palm Beach op 17 jan 2010 22:10

Nogmaals bedankt voor alle reacties! Er groeit nog steeds niets, maar ik heb gisteren een van de zaden gekerfd en in water gelegd om te weken. Vanmiddag zag ik dat het opgezwollen was, dus heb ik het maar in de grond gestopt. Als het gaat groeien, haal ik de andere zaden weer uit de grond en ga ik ze ook kerven. Afwachten dus!

Groeten,

Jan
Palm Beach

0 bedankjes

Berichtdoor robsonbyy op 17 jan 2010 23:07

Jan als ik jou was zou ik nog wat van het zaad bewaren. Je kunt ze denk ik veel beter in het voorjaar zaaien. Dan is het ook een stuk warmer en komen ze sneller op. ;) Groeten robby
robsonbyy

0 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 20 jan 2010 10:57

p e t e r schreef:Bruin en zeer hard. Je kon hem als rammelaar gebruiken.

Zo hangen ze momenteel aan de bomen bij ons. Vanaf begin april beginnen de bomen terug te bloemen.

Afbeelding

Afbeelding
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor amourath op 05 feb 2010 00:56

Palm Beach schreef:Nogmaals bedankt voor alle reacties! Er groeit nog steeds niets, maar ik heb gisteren een van de zaden gekerfd en in water gelegd om te weken. Vanmiddag zag ik dat het opgezwollen was, dus heb ik het maar in de grond gestopt. Als het gaat groeien, haal ik de andere zaden weer uit de grond en ga ik ze ook kerven. Afwachten dus!

Groeten,

Jan

En?? Je plantje zou nu toch al een kleine 10 cm hoog moeten zijn? Het hangt wel af van hoe warm je zaait: ik had er 2 gezaaid in de propagator en die groeiden enorm snel, en 2 andere bij 20° en die gaan een pak trager, maar ze zien er prima uit! Hoge temperaturen zijn dus niet nodig voor deze plant, kamertemperatuur werkt prima!
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor poohke1 op 12 feb 2010 09:48

De peul en het zaad op de foto zijn inderdaad van de Delonix Regia.
Dit kan ik met zekerheid zeggen, vermits ik zelf op zoek ben naar zaden, zaailingen of stekken.
Het is werkelijk een adembenemende plant (of beter gezegd boom) wanneer hij in volle bloei staat. :o
Heb dit aan den lijve mogen ondervinden toen ik op vakantie was in Tenerife. Spijtig genoeg heb ik toen geen stekken genomen. :cry:
poohke1

2 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 13 feb 2010 00:10

poohke1 schreef:De peul en het zaad op de foto zijn inderdaad van de Delonix Regia.
Dit kan ik met zekerheid zeggen, vermits ik zelf op zoek ben naar zaden, zaailingen of stekken.

Ik heb nog 1 peul liggen die ik in het voorjaar ga zaaien. Als je wil mag je wel enkele zaadjes komen halen in Mei (als er genoeg in de peul zitten). Help mij er dan nog eens aan denken.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Palm Beach op 13 feb 2010 00:53

Helaas is er bij mij niets gaan groeien. Ik heb nog een paar zaadjes over, dus die bewaar ik maar voor het voorjaar of de zomer. Hopelijk heb ik dan meer geluk en anders moet ik maar op een andere manier aan zo'n boompje zien te komen................
Palm Beach

0 bedankjes

Berichtdoor robsonbyy op 20 feb 2010 10:50

Als ieman nog zaden zoekt voor de delonix mogen jullie gerust bijij wat zaden komen ophalen! Ik heb er echt nog een boterhamzakje vol van liggen! De 2bomen die bij mij staan zijn nu ongeveer 1.30m echt heel groot! In de zomer ga ik ze buiten zetten. Maar als iemand zaden wilt kan je ze gerust opkomen halen bij mij! Bel mij als je intresse hebt. 0620501069. Groeten robby
robsonbyy

0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie