Zaden uit Lanzarote

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: Zaden uit Lanzarote

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 20 nov 2014 20:14

Even beter kijken Han, dat zijn Washingtonia's en geen Trachy's ;)
Maar inderdaad helemaal niet mooi :(
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor de ware op 20 nov 2014 20:59

Geen rekening mee gehouden dat de hoek tussen die twee straten niet duidelijk maakt welke kant van de straat, de andere kant dan de foto's in bovenstaande post.
Wij onder deze palmen:
spalmen.JPG
spalmen.JPG (230.64 KiB) 3034 keer bekeken
de ware

0 bedankjes

Berichtdoor de ware op 20 nov 2014 21:21

de ware schreef:
mayja1 schreef:boom met gele bloemen is Thevetia peruviana

Van de mooiste van de hoop blijkt elk onderdeel dodelijk giftig :evil: :evil: :evil:

Ga komend weekend eens aan het zaaien beginnen.
Ben nog wat in twijfel wat ik ga doen met de zaden van 'Thevetia peruviana '.
Ik heb al links gevonden waar anderen deze effectief hebben gezaaid maar met twee kindjes (5 & 3)in huis weet ik het toch niet zo goed...
Maak ik mij teveel zorgen? In het (overigens zeeeeer kindvriendelijke) hotel stonden ze massaal en lagen de vruchten gewoon op de grond. Tuinen hier staan ook vaak vol met giftige planten (monnikskap, Ricinus,gouden regen,...)
de ware

0 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 20 nov 2014 21:25

je drie jarige kan nog van alles zomaar in zijn of haar mond doen. Dus je twijfel zegt toch genoeg, geen risico nemen en over een paar jaar zaaien,. desnoods dan met nieuw zaad.
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor draco op 21 nov 2014 01:53

Waterboyke schreef:Even beter kijken Han, dat zijn Washingtonia's en geen Trachy's ;)

Ik moet denk ik, een andere bril hebben Dimi, de nummerborden kan ik ook al niet lezen ;)
Ik vind het een treurigstemmend beeld. Twintig geleden heb ik Lanzarote bezocht en dit soort urbane oorden bestonden toen nog niet. Gelukkig tonen de foto's van 'de ware' een aantrekkelijker beeld.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 21 nov 2014 18:04

draco schreef:
Waterboyke schreef:Even beter kijken Han, dat zijn Washingtonia's en geen Trachy's ;)

Ik moet denk ik, een andere bril hebben Dimi, de nummerborden kan ik ook al niet lezen ;)
Ik vind het een treurigstemmend beeld. Twintig geleden heb ik Lanzarote bezocht en dit soort urbane oorden bestonden toen nog niet. Gelukkig tonen de foto's van 'de ware' een aantrekkelijker beeld.

Ligt niet aan je ogen Han, is gewoon slechte resolutie foto's, ik moest ook eerst goed kijken hoor ;)
Een liefhebber word er inderdaad niet echt blij van zo'n beeld...
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor de ware op 24 nov 2014 13:58

Waterboyke schreef:
draco schreef:

Ligt niet aan je ogen Han, is gewoon slechte resolutie foto's, ik moest ook eerst goed kijken hoor ;)
Een liefhebber word er inderdaad niet echt blij van zo'n beeld...

Niet getreurd, dit weekend gezaaid, binnenkort groeien er 5 prachtexemplaren in Maarkedal (België). :lol:
de ware

0 bedankjes

Berichtdoor de ware op 04 dec 2014 09:41

Kleine update:

Gezaaid op 22/11/2104, stand van zaken vandaag:

Washingtonia's 0/5
Schinus molle 1/4
Brachychiton discolor 0/5
Thevetia peruviana 0/4
Delonix regia 3/5

Niemand met enig idee voor de laatste in de reeks foto's (boom met rode bessen). Ga dit weekend proberen een aantal pitten daarvan schoon te maken en te zaaien.
de ware

0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie