struik kreta

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: struik kreta

Berichtdoor alloo op 18 jul 2016 14:00

Paul,ik ben al verschillende malen in Madeira geweest ,maar was de eerste maal dat ik Palheira garden bezocht ,en dat was in de maand juni en toen stond de boom in bloei.

groetjes Fons
alloo

58 bedankjes

Berichtdoor draco op 18 jul 2016 16:59

In het land van oorsprong Nieuw Zeeland bloeit Metrosideros excelsa (Pohutukawa) in december-januari vandaar de naam Christmas tree. Op het Noordelijk halfrond bloeit Metrosideros eveneens in de zomer.
Het grootste exemplaar in Nieuw Zeeland had in 1980 een hoogte van 19,81 m en een kroonomvang van 38,4 m. Ze gedijen het beste langs de zeekust (J.T. Salmon - The Native Trees of New Zealand).
Bij de Hortus Botanicus VU heb ik de kuipplant herhaaldelijk in bloei gezien.
https://en.wikipedia.org/wiki/Metroside ... wallis.jpg
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor danny2 op 18 jul 2016 21:10

Heb beiden, de gewone grijs-groene en de variëgata gehad. Als deze naast de Acca staat lijken ze fel op mekaar. Heb ze een tiental jaar geleden laten varen omdat ze zo moeilijk bloeien en dan meestal nog in de serre(maart-april). Hoewel ze makkelijk te stekken zijn zie je ze bijna niet meer, je kan er nochtans mooie boompjes en struiken van kweken. Heb er ook nog een foto van(waarschijnlijk uit dezelfde tuin) maar deze was niet zo best.

groetjes danny
danny2

148 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie