Wat groeit er in mijne hof?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: Wat groeit er in mijne hof?

Berichtdoor videomaster op 31 jan 2011 11:26

Het groeit nog niet in mijne hof, kortelings misschien wel... maar welke palm is dit?... het lijkt op een goudpalm qua bladeren, maar de stammen zijn helemaal anders.

Afbeelding

Afbeelding

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 31 jan 2011 12:06

Durf hier geen excacte naam aan te hangen,maar het lijkt mij een Pinanga soort.Daar zijn er echter veel van. Zou het geel meer oranje zijn zou tevens Areca vestiara nog een mogelijkheid zijn. Daar schijnt ook een gele vorm van te zijn maar die is zeldzaam.
Laatst bijgewerkt door orinoco op 31 jan 2011 16:49, in totaal 1 keer bewerkt.
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 31 jan 2011 13:36

orinoco schreef:het lijkt mij een Pinanga soort

็Het is inderdaad een Pinanga soort, n.l. de "Pinanga dicksonii". Telefoon naar het plantencentrum gaf me de Thaise benaming "หมากงาช้าง". Allemaal vijgen na Pasen, de plant is ondertussen verkocht voor 600 bath... zijnde een 15 euro :evil: .. ik had sneller moeten zijn...... :(

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 01 feb 2011 00:19

Ai, dat is spijtig dat die al verkocht was. En dat voor zo'n prijs,al denk ik dat dit in Thailand toch wel een behoorlijk bedrag is ?
Ik kende deze soort niet dus ben ik wat gaan zoeken. Heel veel is er niet over te vinden.
Van nature komt deze palm voor in de Western Ghats in Zuidwest India. Komt in cultuur niet veel voor maar wordt zo langzaam aan wat populairder om dat hij qua temperatuur en verzorging wat robuuster is dan de "gemiddelde" Pinanga.
Zou de volgende keer dat je er een ziet maar niet twijfelen... :)
Vond nog een foto van deze soort in een tuin in het uiterste zuiden van Florida :
Bijlagen
Goodmark3%20(Medium)%20(Custom)%20(Custom)_jpg.jpg
Goodmark3%20(Medium)%20(Custom)%20(Custom)_jpg.jpg (88.23 KiB) 2552 keer bekeken
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 02 feb 2011 01:23

@ Videomaster:

Tijdens het opzoeken van informatie over P. dicksonii op Google kwam ik ook nog wat tegen m.b.t. een Thaise kweker/tuincentrum? indien de foto's recent zijn,heeft die jonge planten van deze soort.
Aangezien mijn kennis van de Thaise taal nul komma nul is :? kon ik toch het volgende uit de tekst halen: tavatpalm (naam van het bedrijf).Blijkbaar geen eigen website (?) maar te vinden op http://www.212cafe.com. Verder weet ik niets te vertellen want de rest van de taaltekentjes begonnen mij al enigszins voor de ogen te draaien... :shock: Hieronder nog 1 van de foto's van de entree. Thailand is groot,maar misschien is het niet te ver voor je.
Bijlagen
01529_0.jpg
01529_0.jpg (80.09 KiB) 2527 keer bekeken
orinoco

78 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie