Cordyline australis?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Cordyline australis?

Berichtdoor Hitch op 03 maart 2013 14:17

Bemerkte in de tuin deze plant die als verstekeling moet zijn meegekomen met de plant die onder het kuipje staat. Ik had hem in het late najaar wel opgemerkt maar dacht toen eerder dat het gras of zo was dat ik in het voorjaar wel zou verwijderen. Heb er verder geen aandacht meer aan geschonken. Nu ondertussen lijkt het mij eerder een Cordyline australis te zijn en deze is buiten wat verbrande bladuiteinden te hebben de winter goed doorgekomen zonder de minste vorm van bescherming.
Wat denken jullie?
Bijlagen
DSC01026-800.jpg
DSC01026-800.jpg (83.09 KiB) 2007 keer bekeken
Hitch

156 bedankjes

Re: Cordyline australis?

Berichtdoor draco op 04 maart 2013 01:57

Het is mogelijk, mijn groene Cordyline australis kwam ook terug uit de grond nadat de opgaande stammen verloren gingen door bevriezing. Echter de grond was tijdens de hevigste vorst wel bedekt met een laag sneeuw. Was dat hier misschien ook aan de orde en zijn daarom alleen de uitstekende sprieten bevroren? Ik ben benieuwd of deze verder uitgroeit, bij mij stagneerde de verdere ontwikkeling.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor alex78 op 04 maart 2013 16:01

lijkt ook wel iets op een polletje Kniphofia, ik kan het formaat niet echt goed inschatten.
Ik heb ze ook in de tuin staan, en die zien er op dit moment ook zo uit.
alex78

2 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 04 maart 2013 16:47

Kan het zelf echt niet zeggen, het lijkt echt wel een stammetje te hebben. Totale hoogte is zo'n 25 cm.
Is dus de hele winter groen gebleven behalve de bladpunten die uit de sneeuw hebben gestoken.
Hitch

156 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie