Hallo iedereen, Ik heb een vraag. Weet iemand van welke Afrikaanse boom dit zaad is? Het is namelijk opgeraapt van op de grond, maar het is alleen te kiemen door opgegeten te worden door een olifant en dan door de ontlasting er weer uit te komen en dus door die meststoffen te kiemen. Hopelijk heb ik zo snel mogelijk een antwoord. bedankt.(dit zaad komt uit Namibë)
Laatst bijgewerkt door dimiraes op 27 sep 2013 21:59, in totaal 2 keer bewerkt.
heeft de boom een samengesteld blad en zijn de zaden zeer hard? lijkt erg veel op zaden die ik een aantal jaar geleden heb gezaaid via een bestelling van cemunnos.
Ik zou het binnen de Acacia groep zoeken, dat zijn de meest voorkomende bomen in dat soort gebieden en wat olifanten eten. Dacht misschien aan Acacia erioloba
Als je eventueel zaden te veel hebt wil ik zeker proberen om te laten ontkiemen.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
De zaden zijn inderdaad van de Acacia erioloba. Bedankt! maar ik heb zo maar 1 zaad en die is al 11 jaar oud. Ik weet niet hoelang deze kiemkrachtig is.
Beste dat klopt maar ik vind het een zeer mooi exemplaar en ik zou hem nie willen opendoen omdat hij al 11 jaar oud is.Tenzij ik zeker weet dat hij nog te kiemen is.
neen, omdat ik denk dat hij niet meer zal kiemen dus houd ik hem liever heel. maar als hij nog te kiemen is doe ik hem open. hij is wel al 11 jaar oud.