Gerritzen schreef:Sorry Michael (Hitch), maar het is toch echt een Colocasia esculenta en beslist geen Alocasia calidora.
groet,
René
Als ik het blad vergelijk met voorbeelden op het internet, dan ben ik het ook met René eens dat het een Colocasia esculenta is. Het blad komt qua kleur en structuur wel heel erg overeen. Het is dus een 'pure' Colocasia esculenta en geen C esculenta cultivar?
Hitch schreef: Ga je die plaats waar je ze zoekt te houden bijverwarmen of is het een koude serre? Ik denk dat je de plant nu ofwel binnen moet nemen voor de winter (koop maar meteen ook een goed product tegen spint dan) ofwel zet je hem nu droog weg zodat de plant volledig indroogt, beter is dan nog om het loof te verwijderen en de knol dan in een bakje met turf oid te steken maar alles is een beetje afhankelijk van de soort en die kan ik je niet 100% aangeven.
Ik dacht eerst bij wijze van proef de C. esculenta al in de grond te plaatsen bij andere exoten en vervolgens wanneer het gaat vriezen deze samen met de andere te beschermen dmv een kas van noppenfolie en transparante golfplaten. Maar van het in de grond plaatsen, zie ik toch nog even van af. Ik volg het advies van Michael op en snij het blad weg en plaats de knol in een pot met turf.
Bedankt mannen!
greetz,
Robert