Exotische struik met rode bessen

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Exotische struik met rode bessen

Berichtdoor Bellanda op 27 mei 2014 15:25

Korean.jpg
Korean.jpg (253.67 KiB) 2558 keer bekeken
Ik heb een probleem want ik ben de naam vergeten van deze plant die in de tropische kas staat in de plantentuin van Leuven. Ik weet dat op het naamkaartje "zuid-Korea" als natuurlijke habitat stond, maar dat maakt de zoektocht er niet echt makkelijker op.

De pitten in de bes zijn groot, wit en bolrond. De bessen zijn rood en het groeit uit tot een struik. Ik geloof dat deze ook als kamerplant in de winkel worden verkocht.

Iemand een wilde gok ?
Met vriendelijke groeten,
Bellanda
Bellanda

7 bedankjes

Re: Exotische struik met rode bessen

Berichtdoor Itrme op 27 mei 2014 15:53

Lijkt op Kalanchoe? Geen idee hoe daar de zaden/vruchten van uti zien... :P
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor Bellanda op 27 mei 2014 16:35

Dat zou te gemakkelijk zijn en denk dat het niet in Korea groeit.
Het is met zekerheid Ardisia crenata, het zat ver weg maar wist dat het met de letter 'A' begon.
Bellanda
Bellanda

7 bedankjes

Berichtdoor draco op 27 mei 2014 17:41

Bellanda schreef:Dat zou te gemakkelijk zijn en denk dat het niet in Korea groeit.
Het is met zekerheid Ardisia crenata, het zat ver weg maar wist dat het met de letter 'A' begon.

Toch niet het plantje dat wordt afgebeeld, dat ziet eruit als een vetplant? De suggestie Kalanchoe vind ik zo gek nog niet.
Afbeeldingen van Ardisia crenata met zijn donkergroene langwerpige bladeren vind je in overvloed op internet.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Bellanda op 27 mei 2014 18:15

Nu begin ik te twijfelen Draco,
"Ardisia crenata seedling" geeft op afbeeldingen inderdaad een vreemd ogend kiemplantje met matgroene bladeren en enkele inkepingen in plaats van de glanzend donkergroene Ardisia crenata.

Eigenlijk weet ik niet met zekerheid of het nu exact om A.crenata gaat, als ik de soortenlijst erbij haal dan zijn er zoveel soorten die onder dit geslacht vallen. Het waren in ieder geval rode en ronde bessen die tamelijk groot zijn.
Bellanda
Bellanda

7 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie