musa zebrina of red tiger?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

musa zebrina of red tiger?

Berichtdoor palmboomgeert op 30 sep 2014 18:25

Zou er mij iemand het verschil kunnen uitleggen tussen een musa zebrina en een musa sikkemensis "red tiger"?

Ik heb hier een banaan staan die ongeveer een kleine meter hoog is en die ik ooit heb gekocht als zijnde Musa "red" .

foto volgt.

mvg Geert.
palmboomgeert

49 bedankjes

Re: musa zebrina of red tiger?

Berichtdoor p e t e r op 30 sep 2014 19:57

De red tiger is koude tolerant dwz net vorst vrij is voldoende. Tevens verdwijnen de rode strepen als de plant hoger wordt.

Zebrina moet warmer overwinteren en behoudt zijn strepen die tevens talrijker zijn.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 04 okt 2014 20:46

Deze twee zijn echt heel verschillend hoor Geert, qua uiterlijk maar ook qua groei eisen...

Zebrina: is veel kleiner en slanker, word ongeveer 1,5m a 2m. Heeft veel meer tekening (vlekken) in het blad en de onderkant is ook donkerder van kleur (oranje/bruin) De stam is ook oranje/bruin van kleur. Krijgt een mooie roze bloem en vraagt ook veel meer warmte, vooral tijdens de winter zoals Peter ook al aangeeft.

Sikki red tiger: word veel groter en dikker, krijgt ook veel groter blad en de tekening (vlekken) verdwijnen inderdaad naargelang de plant groter word. Stam is ook gewoon groen van kleur. Vraagt gewoon dezelfde behandeling als een gewone Sikki. Bloem is meer rood/paars van kleur.

Je moet beide maar eens google 'n Geert, met foto's zie je het toch duidelijk denk ik... ;)
Hoop dat je hier wat aan hebt :)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor palmboomgeert op 04 okt 2014 21:12

dom van mij,meestal is dat het eerst wat in doe, de alwetende interslet contacteren.

afgaande op de foto's die ik van beiden terugvind zou ik denken dat ik een zebrina heb.

Ik moet er nog steeds eens een foto van nemen, zal voor maandag zijn. Morgen gans de dag niet thuis.

Moest het inderdaad een zebrina zijn, hoe 'warm' moet die dan overwindeteren?

mvg Geert.
palmboomgeert

49 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie