Onbekende orchidee

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Onbekende orchidee

Berichtdoor joren1994 op 04 jan 2015 01:24

Overlaatst nog eens naar een orchidee winkel geweest en omdat het feestdagen waren kregen we een gratis orchidee bij onze bestelling. Nu zijn we wel vergeten vragen welke naam deze orchidee had en dat zou wel gemakkelijk geweest zijn i.v.m de verzorging, hopelijk krijg ik er hier dus een antwoordt op. De orchidee kun je bezien in onderstaande foto

Afbeelding

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt
joren1994

1 bedankjes

Re: Onbekende orchidee

Berichtdoor shusui op 04 jan 2015 01:42

Het zou misschien Phaius tankervilleae kunnen zijn, of een andere Phaius soort, of een Calanthe of iets Catasetum achtig, of nog wat totaal anders...

Het is enorm moeilijk (vrijwel onmogelijk) om op basis van deze foto met zekerheid te kunnen zeggen wat het is

Beste is even contact opnemen met de winkel en vragen of zij de naam kunnen geven.

Groeten,
Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor joren1994 op 04 jan 2015 02:21

Ja dat is inderdaag ook een optie, alvast bedankt voor je reactie. Wel spannend zo om te weten wat er nu precies van bloem opkomt, hopen dat ze erdoor geraken
joren1994

1 bedankjes

Berichtdoor arpad veldhuis op 04 jan 2015 07:08

zelf zit tedenk aan een Calanthe soort alleen al omdat Phaius tankervilleae erg moeilijk tekrijgen is dus dat zal waar je hem hebt gekocht niet zomaar weg geven
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis

57 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie