welke soort...

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

welke soort...

Berichtdoor davediels op 16 apr 2015 17:43

hoi!
ik heb hier enkele plamen staan, maar ik zit met een twijfel en dilemma ivm verpotten en winterstalling...

dus bij deze, ik heb dus 2 van deze jongens staan,
welke, ik denk dat het de Trachycarpus fortunei...
(ik weet dat de potten te klein worden, daarmee dat ik ze graag in de volle grond wil zette, maar zijn ze winterhard..? )
Afbeelding
Afbeelding

deze heb ik ook nog staan, maar van deze heb ik geen benul...
Afbeelding
Afbeelding

ik hoop dat ze allemaal winterhard zijn...

mvg Dave en dank!
davediels

0 bedankjes

Re: welke soort...

Berichtdoor erna op 16 apr 2015 17:54

Hallo Dave,

:welkom: op het forum !

De plant op de bovenste 2 foto's is de trachycarpus fortunei, en is redelijk goed winterhard; mag dus meteen in de volle grond. Persoonlijk zou ik hem de eerste winter wel wat beschermen, bv. door een grote paraplu. De plant op de onderste 2 foto's is de chamaerops humilis, en is winterhard tot ongeveer - 10 graden, maar moet dan droog gehouden worden. Dus eventueel een afdakje voorzien, en bij te felle vrieskou de palm wat inpakken. Hij heeft deze winter waarschijnlijk ook buiten gestaan, aan de bruine bladeren te zien.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 16 apr 2015 18:46

Niks aan toe te voegen aan Erna haar uitleg :D
Grtz,
JM
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor davediels op 16 apr 2015 22:31

erna schreef:Hallo Dave,

:welkom: op het forum !

De plant op de bovenste 2 foto's is de trachycarpus fortunei, en is redelijk goed winterhard; mag dus meteen in de volle grond. Persoonlijk zou ik hem de eerste winter wel wat beschermen, bv. door een grote paraplu. De plant op de onderste 2 foto's is de chamaerops humilis, en is winterhard tot ongeveer - 10 graden, maar moet dan droog gehouden worden. Dus eventueel een afdakje voorzien, en bij te felle vrieskou de palm wat inpakken. Hij heeft deze winter waarschijnlijk ook buiten gestaan, aan de bruine bladeren te zien.

groetjes, Erna

hallo Erna,
dank u voor de verwelkoming!

neen, heeft eigenlijk niet buiten gestaan, maar in een houten garage... het blad weet inderdaad een beetje van de vorst...

ok, dan ga ik er een mooi plekje voor uitzoeken...

dank u voor de snelle respons!

mvg
davediels

0 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie