Ik heb een stek van een epifytische cactus gekregen ; in tegenstelling tot de meeste soorten Rhipsalis en aanverwante soorten is deze ' niet geleed' ; de stengel bestaat uit 1 geheel :
Hoi, ! het is een epiphyllum soort , maar welke dat is de vraag? Volgens mij kun je dat allen vaststellen aan de hand van de bloem.
Mother Monster 2-Golden Globe winner, Grammy Winner 9x 24 nominations , Academy Award winner Best Female MTVEMA 2016/Superbowl Halftimeshow 2017, Winner Best Female Pop/rock AMA 2017. https://www.youtube.com/channel/UC07Kxe ... kMOkzqHtBQ
Gisteren de botanische tuin van Utrecht bezocht ; daar hebben ze een mooie Rhipsalis collectie. De onbekende stek stond er ook ; ik denk dat het Rhipsalis paradoxa zal zijn.
Inderdaad dat is hem, Frank Süpplie en ik hebben trouwens 2 varianten ervan gezien.
Probleem is dat je ze in het wild moet spotten om er zeker van te zijn dat het geen cultivar is om ze officieel te mogen publiceren. De ene heeft rode bessen en de andere witte bessen. Een weetje...