Hallo,
Ik heb in augustus 2009 uit een dierentuin in Nederland een peul meegenomen van een kuipplant. Daar zaten een heleboel donkerbruine platte zaden in. Die heb ik in oktober 2009 gepot en daar zijn er 3 van blijven leven. Ik heb alleen geen flauw idee wat het voor een soort plant of boom is en hoe ik hem in vorm moet houden. Met 1 jaar oud waren ze iets van 70 cm, met 14 maanden 1.10 cm en nu zijn ze 18 maanden en bijna 2 meter hoog. Op ongeveer de helft van de stam hebben ze lange zijtakken en er komen meer zijtakjes bij. Regelmatig vallen er blaadjes en stengels af. Op plaatsen waar de stengels zijn afgevallen komen er na een poosje weer nieuwe takken. Ik dacht dat het een slaapboom was omdat hij 's avonds de blaadjes naar beneden sluit. Maar op internet hebben de foto's van de Albizia andere blaadjes. Helaas heb ik geen tuin en nu het mooi weer is zet ik ze overdag op het balkon. Daar staat vol de zon op en ik zie dat hij daar niet zo goed tegen kan. De blaadjes en stengels verbranden een beetje. Ik hoop dat jullie misschien weten wat het voor een boompje is.
Alvast bedankt voor jullie moeite.
Met vriendelijke groet, Anilah