UPDATE!Het is lang geleden dat ik dit topic gestart ben, maar heb wat nieuwe eigenschappen van dit onbekende plantje ontdekt.
Nadat hij ooit onderaan de stam van mijn Phoenix roebelenii is gaan groeien heb ik hem sinds een paar weken in een eigen pot gezet. Hij staat nog steeds binnen (net als de Phoenix).
Ik had verteld dat hij dus blaadjes heeft die lijken op de Robinia, maar had nog niet in de gaten dat het geen geveerde bladeren zijn met deelblaadjes, maar dat het eigenlijk 'takjes' zijn die horizontaal groeien. Elk rond blaadje is dus een apart blad.
Ook (als je goed kijkt op de foto) zie ik naast ieder blaadje een heel klein rond witgroen bloempje op een steeltje uit dezelfde basis als het blaadje. Het bloempje heeft precies een stervorm met vijf puntige blaadjes. Middenin kleine meeldraadjes.
Ook heb ik nog geen tekenen van houtvorming ontdekt. De takjes/steeltjes hebben een paarse gloed.

- Het zijn geen gedeelde blaadjes, maar takjes met ronde blaadjes.
- DSC00206.JPG (294.47 KiB) 3688 keer bekeken
Conclusies tot nu toe:Door de manier van bloeien kunnen we dus uitsluiten dat het gaat om een vlinderbloemige, ook al hebben de blaadjes zeer veel dezelfde structuur, vorm en kleur als een deelblaadje van Robinia en verwanten.
Het is waarschijnlijk een kruidplant (dus geen boom of struik) die het blijkbaar zeer goed doet in een huisklimaat gedurende de winter. Hij is ontsproten buiten op het balkon afgelopen zomer.
Iemand ideeën?