welke planten?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

welke planten?

Berichtdoor junglegarden op 27 okt 2012 14:53

Deze planten zouden de vaantjesboom moeten zijn waarvan ik zaden onder de boom in de Hortus Botanicus geraapt heb maar soms stop ik er wel eens wat anders bij waarvan ik denk dat het toch niets wordt, ik kan het me niet meer herinneren, de bladeren van de vaantjesboom zijn in ieder geval anders, het lijkt meer op een palmvaren en heeft verder stevige bladstelen.
Bijlagen
myphoto (9).jpg
myphoto (9).jpg (159.58 KiB) 1940 keer bekeken
junglegarden

11 bedankjes

Re: welke planten?

Berichtdoor draco op 28 okt 2012 01:28

Zo te zien is het inderdaad een gedeeld blad dat uit de grond steekt en geen loot met een doorgroei optie in de vorm van een top of eindknop. Lijkt inderdaad wel op het blad van een Cycas, een rumphii oid. Of die in de botanische tuin voor het oprapen liggen is echter de vraag.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor junglegarden op 28 okt 2012 11:12

draco schreef:Zo te zien is het inderdaad een gedeeld blad dat uit de grond steekt en geen loot met een doorgroei optie in de vorm van een top of eindknop. Lijkt inderdaad wel op het blad van een Cycas, een rumphii oid. Of die in de botanische tuin voor het oprapen liggen is echter de vraag.

zou best kunnen want in de kas heb ik ook zaden geraapt en de rumphii staat daar inderdaad ook
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor boemel op 29 okt 2012 18:40

Zeker een Cycas!
Aan de lichte bladnerf te zien zou dit inderdaad goed een Rumphii kunnen zijn.
Ze hebben wel een appart gevorkt blad,maar ik zie wel vaker afwijkende bladvormen bij zaailingen.

groeten Luc B.
boemel

47 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie