Welk soort palm is dit?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Welk soort palm is dit?

Berichtdoor sven.delmeiren op 16 dec 2012 13:00

Beste palmvrienden,

Deze zomer heb ik een palm gekocht. Deze heeft de ganse zomer de tuin een "exotischer" tintje gegeven en ik vind hem best mooi.

Omdat de winter er aan komt wil ik uiteraard de nodige maatregelen treffen, maar de winterhardheid hangt natuurlijk af van de soort... en er zat geen kartonnetje bij met de naam...

Kan iemand mij helpen? Welke soort is dit? Ik heb al verschillende foto's online bekeken en zou persoonlijk gokken op Phoenix Canariensis, maar ik laat een dergelijke identificatie natuurlijk liever aan de kenners over ;-)

palm.JPG
Welke soort...?
palm.JPG (249.42 KiB) 1911 keer bekeken

Alvast bedankt!

Sven Delmeiren
sven.delmeiren

0 bedankjes

Re: Welk soort palm is dit?

Berichtdoor NickyDP op 16 dec 2012 13:23

dit is een phoenix roebelinii , ik hou deze in de winter in de keuken met een schaal water onder waar de pot boven staat (niet erin) om de luchtvochtigheid te verhogen daar houden deze palmen van . nu je de naam hebt kun je gerust alle info eens doornemen op het forum kun je alles vinden m.v.g Nicky
NickyDP

21 bedankjes

Berichtdoor sven.delmeiren op 16 dec 2012 13:33

NickyDP schreef:dit is een phoenix roebelinii , ik hou deze in de winter in de keuken met een schaal water onder waar de pot boven staat (niet erin) om de luchtvochtigheid te verhogen daar houden deze palmen van . nu je de naam hebt kun je gerust alle info eens doornemen op het forum kun je alles vinden m.v.g Nicky
Dag Nicky,

Heb dat eens gegoogled en ik denk dat je inderdaad de nagel op de kop hebt.

Aanvankelijk dacht ik hem in de veranda te zetten, maar ik vrees nu dat als het echt hard vriest dit onvoldoende bescherming biedt daar de phenix roebelinii niet tegen de vrieskou kan volgens wat ik op diverse forums terugvind. Ik zal dus een plaatsje binnenshuis voor 'm zoeken waar ie voldoende licht krijgt.

Hartelijk dank voor de reactie!

Groeten,

Sven
sven.delmeiren

0 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 16 dec 2012 14:21

Ik heb er eentje met een stam van 1.7 m en die staat winter en zomer gewoon binnenshuis. Probleemloos. Houd wel van redelijk veel water maar hij staat gezien zijn grootte dan ook wel in een grote kuip op een schaal. Eens per week geef ik hem overvloedig water. Vergeet je hem eens een langere periode water te geven vergeeft hij je dit ook. Hij kan er best tegen. Nu is hij ook makkelijk te houden op plaatsen waar het 's winters wat kouder word en kortstondig tot -4°C heeft hij bij mij ook al zonder schade gehad. Het is voor mij de enige palm die ik probleemloos binnen kan houden. Al de andere gangbare soorten die ik geprobeerd heb krijgen hier schildluis, spint of ander ongedierte door de te droge lucht in de winter omdat ik CV heb.
Hitch

156 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie