Help ? Banaanboom advies ? en soort ?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Help ? Banaanboom advies ? en soort ?

Berichtdoor Duofilm op 25 dec 2012 13:07

Hallo ! Ik ben Tim en ik ben redelijk nieuw in de omgeving van "planten" en dan vooral de banaanbomen.
Ik heb er momenteel 2 staan. Een kleine en een grote de grote heeft meerdere kleine scheuten staan.
Ik zou graag weten welke soorten het zijn want ik denk dat er tussen de kleine en de grote een verschil zit.( of mss ook niet). Verder zit ik nog met een heleboel vragen! Ik zet ze hier even bij samen met de foto's indien dat niet mag en ik enkel vragen mag stellen in een ander deel van het forum dan is dat geen probleem. Here goes !

1. Mijn planten staan winter & zomer in een veranda (serre gevoel) maar in de winter is het hier wel aan de koude kant. Is dit goed ? Of neem ik ze in de winter beter in de woonkamer, waar de openhaart enzo wel branden dus waar het soms best warm kan worden ?. En hoeveel water respectievelijk ?

2. De gele bladeren te zien op de foto van de kleine, is dit normaal in de wintermaanden ? soms krijgt hij van mij een tijd lang geen water omdat de grond niet echt droog is maar toch worden ze geel.. Schrik dat ik tegen de zomer geen blad meer overhou :(.

3. De scheuten kan ik wanneer best verwijderen ?.
4. Doe ik verder iets verkeerd ?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Duofilm

0 bedankjes

Re: Help ? Banaanboom advies ? en soort ?

Berichtdoor hent v op 25 dec 2012 16:56

Hoi Tim

kan je de foto's ook hier plaatsen, heb geen MS account.
Links op de pagina bij handige pagina's staat hoe.

Gr Hent
2e Pinksterdag 5 juni 2017 in Haps
http://www.exotischeplantenbeurs.tk
hent v

33 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 25 dec 2012 17:04

Hoi Tim,

Allereerst :welkom: op het forum ! Je foto's zijn helaas niet zichtbaar voor ons...