The Neverending Winterstory

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

The Neverending Winterstory

Berichtdoor iwanito op 23 maart 2013 12:34

Vandaag maar weer eens wat exoten ingepakt vanwege de keiharde en ijskoude wind. Door de tuin lopend zag ik toch wat kleine lichtpuntjes die stiekem verraden dat de langste adem van de winter geweest is.

En omdat veel mensen zitten te kniesoren omdat het weer zo ellendig is bij deze wat fotootjes zodat jullie hopelijk toch weer 5 minuutjes afleiding hebben hahaha!
:thumb_up:

Zojuist de kruin van de Tracycarpus Coconut bijeen gebonden omdat het zo gruwelijk hard waait. Links ervan staat de Tetrapanax te wachten om weer bevrijd te worden van zijn winterjas.
Afbeelding

De bamboe heeft nergens last van en de Yucca staat er ook goed bij. Rechts daarvan de Brahea die mogelijk speerrot heeft... :cry:
Afbeelding

Ondanks de kou komen de eerste plantjes al voorzichtig op met zowaar hier en daar kleine bloemetjes!
Afbeelding

Op sommige plaatsen lijkt de winter niet aanwezig te zijn!
Afbeelding

De Akebia heeft er zin in!
Afbeelding

Ook de rozenstruik stoort zich niet aan de kou.
Afbeelding

Kiwi staat in de knop.
Afbeelding

Helaas geen zon maar verder staat in deze hoek alles er nog lekker groen bij.
Afbeelding

Inmiddels is binnen de Maurelli al uit zijn winterslaap gekomen en is bezig met het uitrollen van zijn 2e blad.
Afbeelding

Ik heb niet echt iets met cactussen maar door het slechte weer maar een beetje met cactussen zitten freubelen als bezigheidstherapie.
Afbeelding

Mijn eerste Agave staat lekker droog onder een afdakje.
Afbeelding

Als laatste nog 4 foto's van afgelopen zomer. Nog heel even volhouden en dan is het weer lekker weer!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
iwanito

23 bedankjes

Re: The Neverending Winterstory

Berichtdoor junglegarden op 23 maart 2013 14:41

Ziet er goed uit :thumb_up: , wordt de gestripte stam van de trachycarpus 's winters ingepakt?

gr. Jaap
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor iwanito op 23 maart 2013 15:56

Hoi Jaap, die pak ik 's winters inderdaad in. Ik draai er een rietmat dubbel omheen en vervolgens nog 4 lagen worteldoek. (zwart dus houd veel zonnewarmte vast)
iwanito

23 bedankjes

Berichtdoor Remy op 23 maart 2013 17:03

Leuke tuin hoor! Geeft een mooi tropisch effect die gestripte trachy stam!
Remy

82 bedankjes

Keer terug naar Foto album en video