Forum bezoek Canna- banana 27 maart 2010

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Forum bezoek Canna- banana 27 maart 2010

Berichtdoor shusui op 28 maart 2010 19:05

Neen,
Sommige botanische soorten kunnen voor vrij korte periodes een graadje vorst verdragen ,maar daar hoef je bij deze niet op te rekenen .
Deze hybriden vind je veel terug in tuincentra (vanaf november tot nu worden ze vaak aangeboden)

Trouwens dit zijn planten die het beste bloeien in de koude serre of veranda (temp tussen 15en4°C)
Als je deze koele winterperiode niet kan geven valt de bloei serieus tegen.
In de zomer mogen ze buiten in de schaduw of halfschaduw gezet worden , en goed water en bemesting krijgen.

Gr,
Sven
shusui

193 bedankjes

Re: Forum bezoek Canna- banana 27 maart 2010

Berichtdoor p e t e r op 28 maart 2010 20:47

Ik heb 2 soorten Cymbidium staan. Dit is bij mij de allergemakkelijkste plant die je kan hebben.

Ik geef toe dat het niet de perfecte behandeling is maar ik verwaarloos deze in de zomer om in het voorjaar telkens te worden beloond met bloemen.

In de zomer gaat deze zonder pot, dus enkel met zijn blote wortels ergens in een struik hangen of ik steek hem in een gat in mijn rotstuin. Hij krijgt hier zelden of niet water, buiten het regenwater.

Tegen de winter zet ik hem vorstvrij in een pot en als de bloemstengel eraan komt geef ik een beetje water met orchideën meststof. Hij moet blijkbaar een koele peiode hebben om nadien als het terug warmer word te bloemen.

1 plant kwam van mijn moeder die hem 5 jaar uitstekend verzorgd had maar deze wou bij haar biet bloemen. Na 1 zomer verwaarlozing bij mij heb ik bloem.

Afbeelding

Meer info over de correcte behandeling (die ik niet toepas):
http://www.de5cymbidium.eu/consumer/ind ... &Itemid=28
Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video