Nog even een paar plaatjes om jullie het eindresultaat van dit eerste project te laten zien. Eerst nog even een reminder over hoe het allemaal begon in mei >>>
Nu een paar maanden verder. Moedertje natuur heeft zoals jullie zien haar werk gedaan. Het is echt super mooi geworden en als je er midden in staat ruikt het heerlijk van het bloemenparfum (het stikt dan ook van de bijen, hommels en vlinders; dat is een geweldig gezicht om ze lekker druk bezig te zien met honing vergaren) >>>>
De exoten op de achterste rij zijn goed aangeslagen. De palmen groeien, zoals te verwachten viel, het minst hard, want dat zijn meer planten voor de lange adem. Toch doet vooral de T. wagnerianus (vooraan op het plaatje) het echt goed; die heeft al vier nieuwe bladeren aangemaakt en het laatste blad begint al wat groter te worden...). De Cassia en de Ricinus gaan het hardst en ook de Paulownia doet het erg goed, maar dat zijn dan ook bekende snelle groeiers..... >>>>>
Eduard's Cyathea brownii heeft maanden stil gestaan, maar is nu eindelijk klaar met wortelen en nu verschijnen de eerste grote bladeren. Dit Cyathea soort heeft prachtig groene bladeren. >>>>
De goede exotenkenner herkent hier meteen de volgende soorten: een Jacaranda, een Flamboyant (Delonix regia), een Weigela, een Cestrum, een Tecoma stans, een Brugmansia en op de voorgrond links een Nerium oleander en een Washingtonia. Die laatste liet eerst al zijn bladeren vallen om goed te kunnen wortelen, maar de speer bleef intact en heeft nu weer een eerste blad geproduceerd. Hopelijk kan ik hem door de winter trekken. Dan zal ie volgend jaar wel lekker hard gaan, nu hij geworteld is. >>>>
Deze Acacia dealbata zat al vanaf februari in de tuin maar bleef steeds erg klein. Sinds 2 weken vliegt hij ineens de grond uit. Blijkbaar heeft deze boom eerst rustig de tijd genomen om diep te kunnen wortelen. Nu is duidelijk aan de groeisnelheid zien dat het een echte boom gaat worden.>>>>>

Als laatste mijn favoriete stek vanwaaruit ik altijd met een Belgisch biertje in de hand van de heerlijke plantjes en bloemetjes geniet. Volgend jaar het tweede tuinproject! Sante! >>>