Senseo's seasons

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Senseo's seasons

Berichtdoor ick op 23 feb 2013 15:39

@ Richard,

wat leuk! dat kiemen is mij nog nooit gelukt. Hoe doe je dat? Ik deed de zaden meestal in de pot erbij, maar ze zullen wsl. meer bodemwarmte nodig hebben?

Ik heb hier een inmiddels vrij oud exemplaar (±15 jaar) staan dat voorheen enorm goed groeide en ieder jaar zo rond februari/maart bloeide. Begonnen als enkel plantje en in de loop van tijd uitgegroeid tot een bos van 5 flinke, volle planten bij elkaar.
's Zomers staat hij altijd buiten op een beschaduwde plek. Helaas heeft de plant 2 jaar geleden te dicht tegen een hortensia gestaan die last had van wolluis, die op de Clivia is overgelopen. Sindsdien gaat het vrij hard achteruit met de plant. Ik heb er vorige week maar weer wat van die plantpins in gedaan en sop de plant regelmatig af in de hoop dat ik die luizen er nu een keer onder krijg, want ik vind de Clivia een prachtige plant, vooral als die groot wordt. Ze hebben trouwens ook mega-sterke wortels. De laatste keer dat ik de plant heb verpot, was de oude pot gebarsten onder de druk van de stevige wortels.

groet, rick
ick

71 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 23 feb 2013 16:45

De zaden moeten vrij lang afrijpen aan de plant . Het is hier meestel pas tegen de tijd dat de volgende bloeiknop komt. echter vaak valt het zaad al af, ruim voordat het rijp is. Met een beetje geluk blijven er dan 2 of 3zitten en soms zijn ze zelfs al gekiemd in hun eigen vruchtvlees :thumb_up:
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor Senseo72 op 20 sep 2014 10:45

Dit jaar maar eens een nieuwe vijver aangelegd.
Natuurlijk ook weer met plaats voor mijn banaantjes. :thumb_up:
Bijlagen
Herschaalde kopie van 20140920_100245.jpg
Herschaalde kopie van 20140920_100245.jpg (265.48 KiB) 2317 keer bekeken
Senseo72

0 bedankjes

Berichtdoor dj_embé op 20 sep 2014 14:36

Waw sprakeloos..... wat mooi.... en jullie zithoek keigezellig!!!!! Genieten!!!
Die Ensete Ventricosum vind ik ook vet.
Ga je misschien naar Canna banana? Ik zou er graag eentje van je overnemen als je misschien pups op overschot hebt.... let's hope so
Bedankt voor het delen van de foto's!
Groetjes,
Tim :thumb_up:
dj_embé

88 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video