De andere tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De andere tuin

Berichtdoor Jozef op 07 jan 2015 11:13

Leuk om te zien, je verschillende tuinen. Hardstikke mooi al die bloemenpracht. Je stadstuin is echter mijn favoriet. :thumb_up:
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor batdah op 07 jan 2015 11:25

Ja Jozef het zijn 2 werelden..de engelse en de mediterranee ik houd ze graag gescheiden..de opzet is ook het verschil...anders kan ik net zo goed thuisblijven..
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah

149 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 07 jan 2015 12:00

Ik meen me te herinneren dat je schreef drie tuinen te bezitten. Blijft nummer drie een soort van Area 51?
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor batdah op 07 jan 2015 17:48

Die derde tuin..dat is de tuin met de laat ik het zeggen stadslandbouw...ik heb het idee dat deze niet op dit forum past..ik heb 2 foto's geplaatst...die met de Dahlia's.
batdah

149 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 07 jan 2015 19:56

Waarom niet, je hebt gewoon meerdere interesses. En in jouw geval dus ook meerdere tuinen.
Ik zie ook foto's voorbij komen van allerlei andere zaken, van vogelspinnen tot slangen en kameleons. Eigenlijk alleen maar leuk om te zien wat anderen bezig houdt. :thumb_up:
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor Sub T op 07 jan 2015 20:34

Interessante tip van die brugmansia's, drogen ze zo niet snel uit? Laat je er nog een beetje aarde aan?
Mijn ervaring is ook dat ze in kuip heel moeilijk zijn, in het voorjaar als ze pas verpot zijn gaat het goed maar ze beginnen bij mij telkens hun oudste blad af te stoten, op den duur sneller als dat er nieuwe bijkomen. En in volle grond staan ze mooi donkergroen vol in het blad.
Ik wou het eens proberen in een metskuip waar ik alleen in de zijkant gaten boor. Zo kunnen de wortels de grond in en kan ik ze achteraf makkelijk doorsteken als de pot wordt opgegraven. Maar die methode van jou zou veel praktischer zijn! :)
Sub T

138 bedankjes

Berichtdoor batdah op 07 jan 2015 20:45

Sub T,

Alle aarde gaat eraf...al het loof ook uiteraard..als de zak goed wordt dichtgetaped en koel bewaard wordt drogen ze niet uit..na een maand of 4 zit de zak wel vol nieuwe wortels..ik doe het al jaren zo.
Na de kelder gaan ze meteen weer het perkje in..ik doe een halve kruiwagen stalmest onder de wortels en een halve kilo osmocote erbij..

Als terrasplant wil ik geen bruggen meer ik vindt ze te grof en de kleuren te flauw,,en zoals ik al schreef de ongemakken..
batdah

149 bedankjes

Berichtdoor batdah op 16 jan 2015 20:55

Winter.... :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

niet mijn favoriet maar het hoort erbij ...
batdah

149 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video