Tuin Lieke en Bart

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Tuin Lieke en Bart

Berichtdoor iwanito op 24 okt 2015 15:51

Gave topic en leuk om te zien hoe je tuin ontwikkelt van 'crashsite' tot pracht tuin. Je kunt zien dat er veel aandacht en tijd in gestoken is. Nu nog ergens een mooie bamboelantaarn en je waant je in de tropen! ;)
iwanito

23 bedankjes

Berichtdoor Lampenz op 28 okt 2015 11:05

Iwan, bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van jou tuin, ook al was deze dan niet meer in zijn mooiste staat. Die flagstones heb je netjes gelegd, je kan wel zien dat de echte vakman daar in jou naar boven komt.

Kan ik de manicata volledig donker overwinteren? (ik denk aan kruipruimte). Of heeft deze toch wel wat licht inval nodig.

De bamboe palen heb ik al in de tuin staan (op 1 na, diegene waarvan we het beton hebben losgeslagen). Ik zal van het weekend even een foto maken.

Groet,

Bart
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Berichtdoor iwanito op 28 okt 2015 14:37

Leuk om te horen! Volgens mij kun je die Manicata gewoon donker overwinteren. Ik dek hem 's winters altijd af met zijn eigen bladeren en een hoop mulch. Daar komt geen spat licht doorheen dus kruipruimte moet volgens mij ook wel kunnen. Benieuwd naar de foto's!
iwanito

23 bedankjes

Berichtdoor Lampenz op 03 nov 2015 12:27

Kleine winterse update van mijn tuin, uiteraard ook met de bamboe palen opgehaald bij iwanito.

Bananen:
Afbeelding

Gunnera
Afbeelding

Afbeelding

c. humilis en wat verschillende gras soorten.
Afbeelding

Border die voor een groot deel "af" is.
Afbeelding

onze eenzame gras trachy (kreeg hem niet gedraaid).
Afbeelding

Huidige sfeer verlichting bij onze bananen. (wel van af een behoorlijke afstand genomen)
Afbeelding

Nogmaals de bananen met de verlichting:
Afbeelding

canna russian red, en een verdwaalde canariensis (moet nog worden verplaatst.
Afbeelding

Nieuwige tweedehandsigheid van iwanito overgenomen:
Afbeelding

Afbeelding

Onze laatste aanwinst:
Afbeelding

De hond op de foto is inmiddels al weer een stuk groter, maar toch blijft het een mooi beestje. Op een van de foto's zie je achter in de tuin een grote berg, bedenkt met landbouw plastic. Dit zijn de onderdelen voor een veranda voor aan de volledige achterkant van onze woning (8m), deze veranda zal bijna 4 meter overstek leveren. Het is de bedoeling dat het houdwerk van de veranda ruw kastanje hout wordt. Aankomend voorjaar gaan we hiermee aan de slag.
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Berichtdoor iwanito op 03 nov 2015 12:35

Nice! Bedankt voor de foto's!
iwanito

23 bedankjes

Berichtdoor Lampenz op 03 nov 2015 12:42

Zoals je ziet moet ik nog 1 bamboe paal in de grond knallen, heb de beton tevens al gehaald, maar nog niet aan toe gekomen. Dit wordt waarschijnlijk volgend jaar. Als ik thuis kom is het namelijk donker :(
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video