Nee Raymond,
Tangara's zijn niet bepaald "winterhard" te noemen.Deze vogels komen voor van het zuiden van Mexico,door Centraal Amerika tot grofweg de noordelijke helft van Zuid Amerika.
Om deze vogels in topconditie te houden moeten ze bij voorkeur binnen gehouden worden,alhoewel er ook hier wel weer uitzonderingen op de regel zijn.
Zelf hield ik deze vogels in een zgn. "vogelkamer",een soort van doorloopvoliere in het klein.
Ingericht met natuurtakken en stammen en begroeid met planten uit het oorspronkelijke biotoop zoals Philodendrons,Bromelia's en enkele palmen.
Zoals ik al eerder vermeldde is deze hobby door allerlei wettelijke beperkingen bijna onbetaalbaar geworden,anders zou ik er morgen zo weer aan beginnen.
Om als voorbeeld de Paradijstangara te nemen: in de jaren negentig betaalde je voor een koppeltje van deze soort 250-300 gulden (...) Niet zo lang geleden werd er een koppel aangeboden voor niet minder dan 1750 euro (!).Niet leuk meer dus
De onderstaande Goudtangara (Tangara arthus goodsoni) was destijds één van de goedkopere soorten maar kost nu voor zover verkrijgbaar ook zo'n 1000 tot 1200 euro per koppel (was 150 tot 175 gulden).
Groet,Ben