Eigen beheer gemeentetuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Eigen beheer gemeentetuin

Berichtdoor Nody op 04 maart 2012 16:03

Geef de eucalyptussen nog niet meteen op, mijn eucalyptus debeuzevillei heeft ook gedeeltelijk bladverlies, maar dat zijn vooral de bladeren waar de zon op heeft geschenen tijdens de siberische kou. De takken zijn nog goed.

Ik zou ze tot 10-20 cm van de grond afknippen en wie weet schieten ze wel weer uit.
Nody

23 bedankjes

Re: Eigen beheer gemeentetuin

Berichtdoor ExoRobin op 04 maart 2012 16:23

Robin,

Ik ben benieuwd hoe de over er uitziet ná de vorstperiode. Prima test voor bijv. de Eucalyptus geweest, met hopelijk een grotendeels geslaagde proef??

René

Als je iets beter had gelezen had je al kunnen weten dat ze zo goed als dood zijn ;) .

Ik heb ze gisteren kort na het maken van de foto's allemaal vlak boven de grond afgezaagd.

Een heel klein kansje dat er nog iets uitloopt maar ik reken er niet op.
Het zag er echt morsdood uit.

Geef de eucalyptussen nog niet meteen op, mijn eucalyptus debeuzevillei heeft ook gedeeltelijk bladverlies, maar dat zijn vooral de bladeren waar de zon op heeft geschenen tijdens de siberische kou. De takken zijn nog goed.

Ik zou ze tot 10-20 cm van de grond afknippen en wie weet schieten ze wel weer uit.Geef de eucalyptussen nog niet meteen op, mijn eucalyptus debeuzevillei heeft ook gedeeltelijk bladverlies, maar dat zijn vooral de bladeren waar de zon op heeft geschenen tijdens de siberische kou. De takken zijn nog goed.

Ik zou ze tot 10-20 cm van de grond afknippen en wie weet schieten ze wel weer uit.

De Debeuzevillei is wel even een stukje sterker als de Gunnii ;) .
Als die het niet zou overleven ziet de toekomst voor eucalyptussen hier in Nederland er niet goed uit :? .
Mijn eucalyptussen hadden overigens wel wat meer als alleen bladschade.

Vriendelijke groet Robin!
ExoRobin

5 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video