Onze nieuwe huisvrienden !!!!

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Onze nieuwe huisvrienden !!!!

Berichtdoor Mul60 op 24 mei 2012 21:52

Vannacht nog een beetje bang voor het voorspelde noodweer, hebben ze hun intrek maar even in de huiskamer genomen...maar vanmorgen vroeg trokken ze er op uit zodra de tuindeuren open stonden.
Bijlagen
sized_kikker 1.jpg
Papa of Mama kikker, wie zal het zeggen.
sized_kikker 1.jpg (243.48 KiB) 2737 keer bekeken
sized_Kikker 2.jpg
Ook hier is de vraag, jongetje of meisje.
sized_Kikker 2.jpg (240.74 KiB) 2737 keer bekeken
sized_Onze villa..jpg
Maar dit is zeker. Dit is hun buitenverblijf, ik zag de pootjes nog naar binnen gaan.
sized_Onze villa..jpg (239.5 KiB) 2737 keer bekeken
Mul60

47 bedankjes

Re: Onze nieuwe huisvrienden !!!!

Berichtdoor Itrme op 24 mei 2012 21:54

:lol: afgelopen middag zat er mij ook nog eentje aan te kijken met grote ogen toen ik een PQ opname aan het doen was :lol:
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 24 mei 2012 22:44

Mooie foto's!

Enne, dit is een pad en geen kikker :) Volgens mij een Bufo bufo een vrij algemene soort in de benelux. leuke paddensoort, een mini Bufo marinus! 8-)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 24 mei 2012 22:53

Hey :)

Leuk he. :)

Hier vlakbij ons is er een wei met een grote vijver die vol kikkers zit, die van 's avonds tot 's morgens ongeloofelijk veel lawaai maken. :)

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 24 mei 2012 22:53

Je hebt gelijk s.janssen, maar ik had niet op de namen van de foto's gelet :lol:

Het is idd een "gewone pad" zoals ze dat noemen. De overige inheemse paddensoorten zijn:
Vroedmeesterpad
Geelbuikvuurpad
Knoflookpad
Rugstreeppad

Deze laatste zijn overigens een tikkie zeldzamer en beschermd zoals alle inheemse reptielen en amfibieen.

Soms is het gewoon makkelijk om het gewoon een pad of een kikker te noemen want af en toe zijn die verschillen zo klein (vooral bij kikkers, bijv. geen flauw idee wat het verschil tussen een bruine kikker of een heikikker :lol:)
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor Mul60 op 25 mei 2012 00:03

Wist wel dat het een pad was maar ik noemde het gewoon een kikker....waarom....omdat die hier wat rond sprong :happy_thai:
Maar bedankt voor de namen, wist niet dat er ook nog verschillende padden soorten zijn.

Ik heb nog wat gegoogeld en het werd me helemaal duidelijk: :lol:
Kikkers en padden behoren allebei tot de orde Anura (Kikvorsachtigen) van de amfibieƫn. Zogenaamde "Echte Padden" behoren tot de familie Bufonidae en "Echte Kikkers" bij de Ranidae, die allemaal nog verschillende soorten tellen. Maar er zijn nog heel wat andere families waarbij de namen kikker en pad in het nederlands gebruikt worden, dus het is allemaal niet zo duidelijk....
Mul60

47 bedankjes

Keer terug naar Foto album en video