De mexicaanse dwergpalm in bloei, maart 2011. Momenteel staat de palm overigens weer in bloei: ieder jaar begint het in de winter en stopt de bloei in de lente.

Archontophoenix alexandrae, die in maart 2011 ontkiemde en de enige van de 10 zaden.

Archontophoenix alexandrae, januari 2012.

De Ensete Ventricosum ontkiemde al na 3 weken en de opkomst is tot nu toe 5/10!

Alleen jammer dat de zaailingen met het weinige daglicht zo lang worden. Ze staan op het bureau voor het raam. Ik ben bang dat de vensterbank zelf te koel voor ze is (waar de temperatuur tot 10C kan dalen aangezien er maar 1 gaskachel in het kleine appartementje is).

Deze Ensete was een tijdje geleden ontkiemd en is nu wel heel lang geworden! :S

Voor de slaapkamer had ik de afgelopen herfst deze samenstelling gemaakt van plantjes die nog "over" waren

Op Madeira had ik de afgelopen zomer een Cavendisch "plug" gekocht. Het kostte maar een aantal euro's en ik vond het de moeite waard om deze toch uit te proberen.

Pas na 2 maanden kwam er ineens een teken van leven! Sinds begin november 2011 is deze flink aan de groei gegaan.

Twee weken later dan de vorige foto, 14 november 2011.

5 januari 2012.

Uit Madeira had ik ook een advocado meegenomen. Wat doe je met de pit? Uiteraard, in een pot met aarde stoppen

De "Jungle hoek" in de woonkamer. Het is een ideaal microklimaat voor de planten om de droge winter iets beter door te komen

Misschien zal ik binnenkort nog meer materiaal plaatsen.