Nick & Eline's exotische tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Nick & Eline's exotische tuin

Berichtdoor Thunderfold op 08 jan 2015 19:05

Bij deze zal ik ook alvast een topic starten over mijn tuin die ik ga aanleggen.

Sommige planten zijn al aangeplant andere nog niet. Maar tegen eind van de lente 2015 wil ik alle palm borders af hebben. Over de butia border ga ik een dubbelwandige noppenfolie tent plaatsen + warmtekabels en achteraan over de grootste border maak ik een soort dubbele 8 hoek tent ook met dubbele laag noppenfolie en warmtekabels + verwarmingsblazer.

Hierbij een foto van mijn uit tekening van onze tuin. Schaal 1/100. De tuin is 51m lang en 9,5m breed achteraan en 7,5m breed vooraan. totaal van de tuin is 476m². De tuin is ook 100% zuid gericht

Afbeelding

Alle planten staan al klaar. Nu gewoon wachten tot het weer wat mee wil om te starten. Alle borders zullen ook voorzien worden van 2 stopcontacten. Om s'winters verwarmingselementen op aan te sluiten en s'zomers verlichting.

Er is nog gepland om eventueel achter de vijver nog een extra border te gaan crieeren. Maar das voor 2016 pas. Eerst dit.
Laatst bijgewerkt door Thunderfold op 05 apr 2016 18:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Thunderfold

19 bedankjes

Re: Nick's exotische tuin

Berichtdoor Jozef op 08 jan 2015 22:17

Je weet dus al goed waar je aan begint! Scheelt een bak stress in de winterperiode.
Lekkere oppervlakte heeft je tuin, dat biedt mogelijkheden. Je weet het he, we zijn hier verslaafd aan foto's. :fluiten:
Succes met het verder aanleggen van je tuin. Ik ben benieuwd.
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 10 jan 2015 18:14

Plannen zijn alvast goed maar dat wist ik al Nick ;) Ik ben ook benieuwd naar foto's van de werken. Denk dat we allemaal niet meer kunnen wachten en vol ongeduld zitten. Fijn dat je topic toch al opgestart is, weer een veel belovende tuin erbij :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Thunderfold op 10 jan 2015 19:29

Welja kzal mijn vrouw alvast opdringen veel foto's te maken als ik aan het werk ben :D .

Zowiso hebben we nog plannen voor extra borders ook. Maar die zijn voor 2016. Vb achter de vijver is nog een extra gepland. Maar eerst moet die vijver er liggen om dat goed te kunnen zien. Helemaal achteraan in de hoek waarschijnlijk nog een border met trachycarpus soorten ook. Om de wind te breken daar. We zien wel nog. Stap voor stap.
Thunderfold

19 bedankjes

Berichtdoor Lampenz op 13 jan 2015 14:19

Hé nick,

Ik vind dat trouwens een goed idee van die stopcontacten in de borders. Ik ben zelf namelijk ook bezig met het ontwerp van mijn nieuwe achtertuin en had al wel sproeiers, luidsprekers en buitenkranen ingetekend.

Dus bij deze "jat" ik jou stopcontacten idee (hopelijk heb je er geen patent op :P)

En ik voeg aan die stopcontacten nog de functionaliteit van KlikAanKlikUit toe, zo kan ik ze straks met mijn telefoon individueel spanningsloos maken.

PS: hoe diep is jou tuin.?
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Berichtdoor Rob op 14 jan 2015 00:44

De tuin is 51m lang en 9,5m breed achteraan en 7,5m breed vooraan.

;)

Aparte maat voor ene tuin, maar het plan ziet er alvast goed uit.
De hoeveelheid gras zal nog wel afnemen naarmate je vordert door de stadia van exotenkolder, dus je kunt best met een goed stuk beginnen :)

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 14 jan 2015 01:29

Lampenz schreef:Hé nick,

Ik vind dat trouwens een goed idee van die stopcontacten in de borders. Ik ben zelf namelijk ook bezig met het ontwerp van mijn nieuwe achtertuin en had al wel sproeiers, luidsprekers en buitenkranen ingetekend.

Dus bij deze "jat" ik jou stopcontacten idee (hopelijk heb je er geen patent op :P)

En ik voeg aan die stopcontacten nog de functionaliteit van KlikAanKlikUit toe, zo kan ik ze straks met mijn telefoon individueel spanningsloos maken.

PS: hoe diep is jou tuin.?

Grappig dat je daar niet aan gedacht hebt Bart, stopcontacten is bij onze hobby toch het eerste waaraan we denken, winterbescherming... ;) Hier ook overal stopcontacten in de borders natuurlijk, vermijd kilometers verlengkabels in de tuin swinters :D
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Lampenz op 14 jan 2015 09:36

Stom dat ik dat zelf niet gelezen had (de maat van de tuin). Dat is trouwens een beste lap grond waar je iets moois van kan maken nick! in mijn opinie iets teveel gras, maar dat schept wel perspectief voor de toekomst!

Over die stop contacten:

tja, ik heb eergisteren pas bepaald hoe ik mijn tuin nou exact wil hebben (eergisteren de tekening af gemaakt).

Op deze tekening staan geen stopcontacten e.d. maar had zelf al wel gedacht aan sproeikoppen, of iig pomp aansluitingen. Dus vandaar :)

Wellicht ook voor nick wel een idee om in zijn grote grasveld al vast van die PopUp sproeiertjes te bouwen deze gaan omhoog op het moment dat er water op de betreffende leiding wordt gezet. en zakken net onder maainiveau wanneer de druk er weer af wordt gehaald (kortom, als je de kraan opendraait komen ze omhoog, kraan dicht en ze gaan weer omlaag).

Ik zal eens kijken of ik mijn tuin ontwerp ook kan inscannen en posten. Nu bevuil ik namelijk Nick zijn topic, en dat kan niet de bedoeling zijn.
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Berichtdoor Thunderfold op 14 jan 2015 20:25

Hier bouw ik zeker nergens geen sproeiers in hoor. In Belgie regent het meer dan vaak genoeg. Ik zit ook met weidegras. Dus zelfs bij lange droogte groeit dat als kool en is het prachtig donkergroen. Een palm in volle grond heeft grondwater genoeg ook. Dus die hoeft totaal geen water. Dus ik ben van mening dat een sproeisysteem in Belgie zinloos is. Een afvoersysteem is eerder van doen. Om het overtollige regenwater/ grondwater in de winter sneller af te voeren.

Voorlopig is het idd nog veel gras. Maar das dan ook pas het plan voor 2015. Het is zeker nog de bedoeling dat er nog borders bij komen. Maar die regelen we visueel dan ergens in.
Thunderfold

19 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 16 jan 2015 00:02

Hoi Nick, leuk om die tuinplannen te zien van jou, de afmetingen corresponderen met de mijne! Die van jou is een meter langer en 50cm breder over het geheel, mijne loopt ook taps toe en is wat korter geworden door de aanbouw van veranda en serre.
ik zou inderdaat zoals je aangeeft met je oorspronkelijke plannen beginnen, voor je het weet is het dichtgeplant, en bedenk gras is erg rustgevend en als het moet zo ondergespit ;)
Doe het in fasen dan hou je het overzicht, we zijn benieuwd hoe het gaat worden :mrgreen:

Groet Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Foto album en video