mijn cactus tuintje in wording

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

mijn cactus tuintje in wording

Berichtdoor Rico op 04 jul 2012 13:58

Hallo.

Hier wil ik de vorderingen van mijn tuintje laten zien. Ik zal binnenkort wat meer foto's plaatsen.
Deze yucca is het begin geweest van alle "ellende" ;)
Bijlagen
IMG-20120403-WA0007.jpg
IMG-20120403-WA0007.jpg (165.63 KiB) 6206 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door Rico op 04 jul 2012 18:04, in totaal 1 keer bewerkt.
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Re: mijn cactus tuintje in wording

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 04 jul 2012 16:40

Leuk, ziet er al veelbelovend uit Rico :thumb_up:

Misschien een kleine tip...
Gebruik Twooba om je foto's up te loaden Rico.
Is een site speciaal voor Palmvrienden gemaakt door Christophe (= beheerder van het forum)
Via de bijlage in het forum zelf heb je een limiet voor de grote van de foto's. Maar bij Twooba niet, je upload daar gewoon de foto's en die worden dan automatisch verkleind en aangepast voor het forum. Je moet dan enkel nog de links van de foto's in je antwoord plaatsen. Heel gemakkelijk. Hier de link naar Twooba -> http://nl.twooba.com

En hier de link naar de uitleg hoe het juist allemaal moet -> viewtopic.php?f=24&t=5142&hilit=Twooba
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Rico op 04 jul 2012 18:55

Haha dank je!

(Ik probeer het nu even via twooba)

Na dat ik eerst de hele tuin vol had geschept met blauw split begon de rest in de straat ook hun tuintjes aan te leggen...allemaal exact hetzelfde blauw... Leek wel een kerkhof als je ons straatje in kwam rijden. :evil: Het waren nieuwbouw woningen dus iedereen begon zo'n beetje tegelijk met hun tuintjes. Al stond ik achter het huis al meters diep te graven voor een grote vijver toen de rest nog met het schilderen in huis bezig was. Tja, niet iedereen heeft dezelfde prioriteiten hè. :)

Maar goed, zo'n grafperkje vond ik helemaal niks, zeker niet als 5 huizen op rij dat ook in eens moeten hebben. Al het grind er weer uit geschept en achterom tussen de rest van het grind gegooid. Geel en terra kleurig split besteld en opnieuw begonnen.

Het eerste jaar heeft de Yucca in een pot op het grind gestaan en stond er verder niks in de tuin. Heel veel last van onkruid, dus eerst een aantal liter gif eroverheen gegooid.
1 zo'n lullig plantje op 4 x 6 meter zag er ook niet uit, dus de uitlopers die nog onder de grond zaten er af geknipt en ook maar in de tuin gedrukt.
Via marktplaats heb ik toen een Agave Havardiana gekocht bij een jongen waar ik later nog veel meer van gekocht en gekregen heb. :thai: Waar marktplaats al niet goed voor kan zijn... :lol:
Onder andere kreeg ik van hem een O. humifusa mee. Deze zou ook in de tuin kunnen en een "mexicaans" tuintje zonder cactus kon natuurlijk ook niet.
Ook kwam er een Y. Rostrata. geen enkel benul van dit soort planten en bomen en de yucca stond dan ook veel te diep in een kuiltje in de tuin... :o Nu weet ik al gelukkig iets meer en ben ik stapje voor stapje de tuin aan het verhogen en en overal waar ik het worteldoek weg trek boor ik meter diepe gaten die ik vol gooi met grind of hydrokorrels, net wat ik heb liggen.

En dan nu even wat foto's:

Afbeelding

Zo zag de Opuntia er net na de winter uit
Afbeelding

En zo ziet hij er nu uit! :P
Afbeelding

Op onderstaande foto's is nog net een stukje te zien van het blauwe grind waar de rest van de tuintjes mee vol ligt.
Afbeelding

Afbeelding

@ Waterboyke: Bedankt voor de tip. Het gaat inderdaad wel makkelijk zo!
Laatst bijgewerkt door Rico op 05 jul 2012 20:54, in totaal 1 keer bewerkt.
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 04 jul 2012 21:04

Leuke foto's, dat wiel is origineel!!

:thumb_up:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 04 jul 2012 23:40

Heej dat ziet er erg mooi uit, mag nog wel wat palmen er bij, ja ook in de rotswoestijnen heb je palmen ;) Via marktplaats had ik ook aantal opuntia besteld, voor 2,50 kreeg ik nog allerlei winterharde plantjes, erg leuk!

Misschien leuk wat meer hoogtes aan te brengen? D.m.v. heuveltjes, meer rotsen enz?
Wat dode takken is ook wel erg mooi ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Rico op 04 jul 2012 23:54

Bedankt voor je reactie en advies!
Dode takken is een hele goeie!!!

Ik heb net een mooie lijst gekregen met diverse soorten winterharde cactussen. Dus er gaat nog wel het een en ander bij komen.

De palmen zijn voor de achtertuin. Deze gaat ook langzaam aan steeds voller worden. Alleen heb ik geen grote bomen geld dus moet ik het met kleinere exemplaren doen en iets langere sparen tussen de aankopen in :lol:

Er zit wel iets hoogteverschil in de tuin, maar mijn fotografie kunst laat dit niet zien... :fluiten:
Laatst bijgewerkt door Rico op 05 jul 2012 20:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 05 jul 2012 00:01

Volwassen bomen zijn mij ook even te duur, en ik woon ook nog bij mijn ouders he! ;)
Helaas zijn mijn A.haverdiana overleden in de winter, wel balen!

Het grote wiel is ook erg leuk!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 05 jul 2012 19:33

ziet er leuk uit!

wat zijn trouwens passende palmen voor een woestijntuin?

mij leek een brahea armata leuk maar meteen zo vorstgevoelig. een trachycarpus erbij vind ik geen porem, maar dat is mijn mening ;)
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 05 jul 2012 22:45

In de desert van Burgers' Zoo hebben ze dacht ik ook Brahea staan Ivan? Wel erg mooi met de blauwe kleur ;)

Het is een niet al te duidelijke foto maar wel eentje met palmen. Ik zie zowiezo al een mooie Washingtonia, ik verwacht tenminste wel een replica ! :thumb_up:
Misschien als mijn stage doorgaat daar kan ik meer foto's maken op mijn gemak. ;)

Afbeelding
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 06 jul 2012 00:18

s.janssen schreef:In de desert van Burgers' Zoo hebben ze dacht ik ook Brahea staan Ivan? Wel erg mooi met de blauwe kleur ;)

ik zag op marktplaats kleintjes staan maar mij te ver van huis. zou daar de gok nog wel mee willen wagen maar woon in het oosten en vrees zonder bijverwarmen dat die toch het loodje gaat leggen??

zijn zeker mooi en steekt wat af tussen de cactussen en yucca's :D
Ivan

65 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Foto album en video