Ik had mijn digitale cameraatje op het kleine bijgeleverde driepootje bevestigd, de driepoot met plakband vastgekleefd op een kom, die ik ondersteboven op de tafel had gezet, en eveneens vastgezet met plakband. (zie foto van opstelling in het begin van het filmpje)
dan gewoon veel foto's maken, afhanklijk hoe snel er verandering waarneembaar is. Bij de ricinus was een drietal foto's per dag genoeg, behalve op het moment dat de stengel zijn kop uit de potgrond trekt, dat gaat vrij snel, toen had ik er eigenlijk meerdere per uur moeten maken maar was op dat moment helaas juist niet thuis!
eenmaal je genoeg foto's hebt, kan je het standaard bij windows bijgeleverde "moviemaker" gebruiken (weet niet bij elke windows versie?), in het programma gewoon op importeren klikken, naar de foto's bladeren en die selecteren. Dan komen je foto's mooi achter mekaar in een soort tijdsbalk te staan. Dan moet je enkel ergens in de werkbalk instellen, hoe lang je wil dat elke foto getoond word, ik heb daar 0.1sec genomen. Dan op "film opslaan" klikken, daar blader je weer naar de plek/map op je pc waar je het filmpje wil opslaan, en klikt op opslaan. Klaar!
Je kan het eens simpel testen door 20foto's te trekken van een blad papier waar je telkens iets bijtekent, en met deze foto's zo'n filmpje maken!