mijn cactus tuintje in wording

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: mijn cactus tuintje in wording

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 07 jul 2012 21:47

Hey Rico, ik zie dat het gelukt is met de foto's ;)
Amai, ziet er erg mooi uit hoor ! Dat karrewiel is de kers op de taart :thumb_up:
Wat ook erg leuk zou zijn en goed zou passen is zo'n schedel van een koe of buffel ! ;)

Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Rico op 07 jul 2012 22:51

Bedankt voor je compliment Waterboyke! :thai:

Als je heel goed kijkt op de laatste/eerste foto van de totale tuin zie je links naast het karrewiel al een schedeltje liggen. :thumb_up: Het is van een of soort schaapachtig dier. Een grote buffelkop hangt in de kamer aan de muur. Die is een beetje te prijzig om in de tuin te leggen waar iedereen er bij kan :D
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 08 jul 2012 16:26

Waarom plant je geen Tamarix aan?
Ik zag ze ook in de desert staan, wat een erg mooi woestijneffect geeft in combi met cactussen.
Hier in Biddinghuizen staat er al jaren eentje bij een school die er ook naar venoemd is.
Laatst bijgewerkt door s.janssen op 08 jul 2012 16:48, in totaal 1 keer bewerkt.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Rico op 08 jul 2012 16:45

@ S.Janssen:

Punt 1, ik heb niet het geld, tijd, middelen en behoefte om in 1 week de complete tuin opnieuw in te richten. Ik doe het beetje bij beetje en langzaam aan. Ik heb al twee keer de fout gemaakt om te snel een tuin aan te leggen, kost veel geld en nog veel meer moeite waar je niks aan hebt :roll:
Vandaar dat ik nu ook op dit forum zit, eerst ideeën opdoen, goed nadenken, inlezen en sparen. Dat is vanaf nu de volgorde die ik ga hanteren in de tuin. :thumb_up:

Punt 2, ik vind hem niet zo mooi, en wil ook geen al te grote dingen in de tuin ;)
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 08 jul 2012 16:51

Iedereen zijn smaak natuurlijk, persoonlijk vind ik een tamarix ook niet mooi maar het was ook maar een idee he 8-)

Dat is ook het leuke aan deze hobby, hoe langer je er mee bezig bent des te meer planten je gaat ontdekken. ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Rico op 19 jul 2012 15:41

Vandaag een nieuwe aanwinst opgehaald.

Hij komt van Tropical Centre. Super om daar eens rond te lopen, al was het een aantal jaar geleden leuker.. ;) Ze hadden daar toen ook nog een mooie jungle nagebootst met palmen, varens, boomvarens, bananen en (ik dacht) kaaimannen in een afgezet stuk en nog veel meer. Maar dat is er nu helaas niet meer. Wel is er nog steeds een stukje Wild West/Mexico, met cactussen, yucca's enz. :thumb_up:

Maargoed, mijn boompje! Het eerste jaar gaat hij in pot en dat is wel heel erg makkelijk meenemen uit de voortuin, dus blijft hij tot die tijd (helaas) nog maar achter het huis staan.
Dus stel je maar een beetje voor hoe het er uit zou zien als deze ook in de tuin zou staan een beetje schuin, naast/achter die andere... :tong:

Afbeelding

Gr, Rico
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor pevano op 19 jul 2012 17:07

Jaaah dit is precies wat de tuin miste, een beetje hoogte. Wordt mooi man :thumb_up:

Peet
pevano

40 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 19 jul 2012 19:17

mooie volle kop :thumb_up:
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Rico op 19 jul 2012 20:15

Yep, ben er blij mee!

Bedoel je zoiets peet? :D

Afbeelding

Gr, Rico
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Rico op 19 jul 2012 20:20

Nu ik zo naar de foto kijk voel ik me een beetje genaaid... :o

Beide Rostrata's waren bijna even duur. De grote was 80 euro voor 80cm. stam en de kleine (ergens anders gekocht vorig jaar) kostte inclusief korting 70 euro met 40cm. stam. Hmmmm, welke korting bedenk ik me nu :evil:

Wel een lekkere dikke kop inderdaad!
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video