Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor djoeke op 03 jan 2012 07:00

Hey Dimi,

Ziet er netjes uit hé :thumb_up:
Wat de tera betreft hier ook nog bijna een vorst gehad en je weet de tera hier staan redelijk beschut , maar de meeste bladeren zijn er al vanzelf afgevallen .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor shusui op 03 jan 2012 10:16

Ok, merci!

Ik laat het blad er hier gewoon aan hangen tot het vanzelf afvalt.
Met of zonder becherming heeft hier niks uitgemaakt de vorige winters.

Moest het dit jaar nog echt winter worden (wat ik niet hoop), dan zal ik er enkele beschermen zoals jij angeeft.
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor cpo op 03 jan 2012 10:50

zo zeg knap en zeer stevig werk je winterbescherming, en wat een joekel van een tetrapanax, hier staat een ukkie, al zijn blad er nog aan overigens, hopelijk wordt ie ooit net zo groot en mooi als die van jou!
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 06 jan 2012 08:29

Ja ik wacht ook tot het blad vanzelf afvalt ofwel als ze dus vorstschade hebben of ik de stam wil gaan inpakken...

Trouwens Sven, de mijne is een steroidal giant, dus geen gewone he. Ik weet niet of die van jou gewone zijn maar misschien kan het ook daarmee komen want de gewone schijnt minder vorstbestendig te zijn...

Thx Corrine ! Mijn Tetrapanax is ook als ukkie uitgeplant begin 2009 (EDIT: even foutje recht zetten, Mijn Tetrapanax is uitgeplant begin 2010, dus niet 2009 zoals ik eerder had geschreven !), dus op twee jaar tijd heb je ook zo'n monster als je wil ! ;)
Laatst bijgewerkt door Dimi Exotisch Hofke op 06 jan 2012 17:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor kiwi op 06 jan 2012 10:00

Hee Dimi, super hoe jij je Tetrapanax de winter doorsleept, de rest trouwens ook :thumb_up: Mij was het hier op die manier nog niet zo zo gelukt. Ik heb hem trouwens nu naar de voortuin moeten verplaatsen anders hebben de kids echt geen speelruimte meer hier :oops: en hoop dat hij terug komt in het voorjaar! Geweldig dat je ook je palmen zo de winter door krijgt. Ik zou het hier niet durven, zelfs met een Chamaerops niet! Ziet er allemaal goed uit en ben weer benieuwd hoe volgend jaar je paradijsje er uit ziet :thumb_up:

Gr, Quirijn
kiwi

33 bedankjes

Berichtdoor shusui op 06 jan 2012 12:16

Dag Dimi,

Nee , ik heb het ook over de steroidal giant.

De gewone T. papyrifiera heb ik gehad maar is niet meer boven gekomen na -21°C
(en die zoek ik dus terug)

Nu heb ik ook een T. papyrifiera 'Rex' met 50cm stam die zijn eerste winter ingaat ,we zullen zien wat die gaat doen.

Gr,
Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 03 feb 2012 23:35

Nu eens een echte winter update :) En deze keer wil ik even aantonen hoe goed de party-tent zijn werk doet. Iedereen weet nu wel dat het nu stenen uit de grond vriest en dat het nog even zo blijft verder gaan. Afgelopen nacht zou de koudste van de reeks moeten geweest zijn volgens de weervrouw hier in Belgie. Hier bij mij is het -10,8 graden geworden als minima in de tuin wat niet mis is :? Ik ben benieuwd naar komende nacht met de sneeuw die vandaag is gevallen :roll:
Soit, het ging hier over de Party-tent die gebruikt word als overwinteringsplaats voor de palmen in pot. Het gaat hier niet over zo'n goedkoop plastieken tentje voor in de zomer voor alle duidelijkheid maar over een degelijke winterbestendige tent. Deze staat op mijn terras tegen de gevel. Mijn terras is ook ingesloten door de buren dus dat geeft nog een extra bescherming. :thumb_up:
De tent word niks bijverwarmd ! Terwijl het buiten -10,8 graden was werd het in de tent net de helft zo koud. Namelijk -5,4 graden als minima. Hierin staan ook gewoon Washi's en zelfs een Phoenix, daarom heb ik bij dit weer toch ook maar even een lichtslang snel overal wat tussen gedraaid om de kou een beetje te breken. Beter voorkomen dan genezen zeg ik altijd...
Vanmorgen een heleboel foto's geschoten en toen vroor het nog steeds -5 graden in de tent. Kijken jullie zelf maar hieronder hoe goed de palmen er nog steeds bijstaan. Terwijl buiten zelfs de Trachy's hun blad helemaal donker kleurt en dicht knijpt staan hier zelfs de Phoenix & Washingtonia's en nog fris bij zonder donkere plekken ! :thumb_up:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder kun je ook zien dat de veren van de Dicksonia's nog mooi zijn.Dit is trouwens mijn eerste ervaring met boomvarens. Ik ben benieuwt na de winter...

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder één palm waarvan ik de pot toch heb ingepakt omdat de pot van metaal is dus die is veel sneller koud. Ook staat hier een Parajubaea torallyi var. torallyi in die ik zeker ook niet wil verliezen maar wel wil afharden voor de volle grond later. Ook bij deze nog geen donkere bladeren :thumb_up:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zoals ik altijd eindig, een overzichts foto van de tuin natuurlijk :D Vandaag is er een laagje sneeuw gevallen dus dat geeft meteen weer een mooi plaatje ;) Valt me nu op dat de tuin nu stillaan ook in de winter niet meer zo leeg is als een paar jaar terug :happy_thai:

Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 03 feb 2012 23:48

Wat gaaf zeg, erg mooi om te zien en de planten zien er zeker verassend goed uit!
De Tetrapanax begin ik steeds meer interesant te vinden. Altijd gedacht dat het nooit mogelijk was deze in de volle grond te planten. Hebben jullie deze zelf gezaaid of opgekweekt? Heb hier zeker interesse in!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 04 feb 2012 00:15

Jullie ? Ik ben maar alleen hoor Sylvan ;)
Ik heb hem niet gezaaid nee, gewoon als klein plantje gekocht.
De Tetrapanax (steroidal giant) kan redelijk wat hebben hoor en als de stam toch kapot vriest dan komt die zeker nog terug met nieuwe scheutjes. Dus zo snel gaat die niet dood hoor Sylvan ! Hier even snel nog eens een foto reeks vanaf aanplant tot nu....

Hieronder staat die al een maand of twee denk ik uitgeplant in de volle grond. In het voorjaar van 2010. Al de bladeren die je ziet had die al aangemaakt na aanplant !

Afbeelding

Volgende foto is er één van eind die zomer 2010...

Afbeelding

In de winter word die gewoon ingewikkelt met een dikke laag vliesdoek en een paraplu boven de kop. Vooral de koppen (groeipunten) zijn het belangrijkste ! Het blad leg ik steeds op de voetjes. Volgende foto is van zijn eerste winter...

Afbeelding

Na de winter begon die vorig jaar al snel terug weer verder te groeien...

Afbeelding

Hij werd al snel heel groot... 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen werd het terug winter....

Afbeelding

Afbeelding

En zo staat hij er dus nu bij....

Afbeelding

Hopelijk heb ik je nu genoeg overtuigd Sylvan ?? :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Dimi Exotisch Hofke op 04 feb 2012 00:23, in totaal 2 keer bewerkt.
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor pepeverstreken op 04 feb 2012 00:16

ziet er allemaal nog super uit , volgende keer koop ik zo'n tentje i.p.v een serre
een prachtige verzameling trouwens, ik begin me klein te voelen :)

Pepe
pepeverstreken

104 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video