Respect hoor 115 pagina's doorbladeren van een tuin waar eigenlijk niet zo veel te zien valt...
Even zonder gekheid. Dat van dat omspitten klopt wel maar... dan moet je volgens mij vooral zorgen dat je bodemleven in orde is. Dus stamp vol wormen en andere "ongedierte" en natuurlijk een hele gezonde bacterie huishouding.
De wormen graven gangen die zorgen dat de bodem luchtig word en blijft, als je dan met je schepje in de weer gaat en alle gangen weer vernielt help je daar niet echt aan mee inderdaad. Kijk bijv. maar eens in het bos wat ja daar vaak luchtige bodemstructuren aantreft en planten en bomen groeien daar al eeuwen zonder dat de kabouters er rondrennen met een zak pokon...
Inderdaad leuke materie, maar in mijn ogen moet je of het een of het ander doen. Dus, of spitten en voeden (met niet biologische planten voeding) of biologisch met de handen in de zak kijken hoe je tuin er natuurlijk uit ziet met alle dode bladeren en biologische bodemleven..
Maar ik wou eigenlijk alleen maar even snel zegen dat ik weer erg genoten heb van al je foto's J-M en dat ik toch wel redelijk jaloers ben op je lelies....