Onze nieuwe tuin in aanleg

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Onze nieuwe tuin in aanleg

Berichtdoor Palm Section op 19 jul 2015 21:41

Eindelijk is het zover! De eerste bloem van mijn butia is open gekomen! Toch wel eens leuk om dit in de tuin te zien, zo te zien zijn de insecten er gek op. Benieuwd of zaden zullen aankomen? Hier alvast wat foto's van de butia en natuurlijk nog wat andere :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 20 jul 2015 20:39

Amai, dat is daar ook weeral flink gegroeid ! :o Prachtig hoor, zeker die bloeiende Butia, *me jaloers :happy_thai:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 20 jul 2015 20:45

Mooie foto,s. :thumb_up:
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor Palm Section op 26 jul 2015 16:00

Thx!

Dimi, ik ben aan het zoeken achter butiagrus en jubaeagrus. Toevallig kwam ik een vraag tegen van u op palmtalk ook ivm jubaea x syagruss. Heb jij er dan 1 kunnen bemachtigen? Of ben je ook nog steeds op zoek?

Als er andere mensen zijn die kunnen helpen, laat het gerust weten!
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 29 jul 2015 15:30

Sorry voor de late reactie, ik moet wat vaker in deze rubriek komen kijken (a)

Wel ik heb toen contact gehad met Patric, de gekende man waar je bij moet zijn voor deze hybriden en dan heb ik een Jubyagrus en Butyagrus (Yatay x Syagrus) bij hem gekocht. Hij heeft ze mooi opgestuurd (vanuit Amerika) helaas duurde het wel 2 weken eer ze hier ontvangen waren. Super blij was ik dat ik eindelijk een Jubyagrus had maar helaas heeft deze Jubyagrus tot mijn hele grote spijt de bare root trip niet overleefd :cry: Hij zag er pertang heel goed uit bij aankomst maar de wortels waren wel heel erg uitgedroogd, had ze eerste een badje in lauw water gegeven en toen zag je ze meteen een beetje zwellen alsof er terug leven in kwam. Ondanks dat werd die toch langzaam bruin tot ik uiteindelijk speer en alles er uit kon trekken, schoot niks meer van over. Hier een foto van toen ik hem net had...

Afbeelding

Gelukkig is de andere wel nog goed, heeft ook erg last van het bare root gedoe maar is nog steeds groen en een beetje geknepen maar niet helemaal. Ondanks al een jaar onaangeroerd zit ik nog steeds te wachten op de eerste mm groei. Toch weet ik dat het goed komt bij deze. Gelukkig maar want het koste wel een duid geld !
Dus met andere woorden, ik ben ook nog steeds op zoek naar een Jubyagrus ja. Deze hybride staat op de eerste plek op mijn verlanglijstje.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Palm Section op 29 jul 2015 21:18

Man das wel echt jammer zeg, dan heb je er eindelijk 1 en dan gebeurt dat! Das natuurlijk de miserie met dat bare root gedoe. Maar als ze idd uit Amerika moeten verzenden kunnen ze niet anders, anders kost het wss meer om te verzenden dan de plant zelf. Zag er nochtans al een mooi palmpje uit! Wil je me mss toch eens dat mail adres doorsturen?

Ook jammer dat die butyagrus voor geen mm groeit, lijkt me ook een leuke hybride.
Nu je hebt nog een andere butyagrus die het zeer goed doet zeker? Waar komt deze trouwens vandaan?

Thx voor de reactie ;) :thumb_up:
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor Palm Section op 12 sep 2015 16:58

Met het einde van de zomer in zicht nog eens wat foto's genomen. Het was voor mij zeker een goed exoten jaar en alles is serieus gegroeid. Ook wat mooie bloei mogen mee maken in de tuin!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 13 sep 2015 12:42

Prachtige foto's! Lekkere volle tuin, de foto met de bananen is bij mij favoriet. :thumb_up:
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 13 sep 2015 21:06

Echt genieten, en die bloei van de musa , heel leuk :D
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Palm Section op 22 sep 2015 21:15

Ja de musa's hebben het dit jaar zeer goed gedaan! Voor mij was het de eerste musa die ik in bloei heb gekregen. Ik heb ze dan ook al een aantal jaar kunnen overhouden. Hopelijk krijgen we terug een zachte winter zodat we volgend jaar weer met volle teugen kunnen genieten!

Hoe staat het met jou butia zaden JM? Zag in het butia topic dat de uwe ook heeft gebloeid :thumb_up:
Palm Section

42 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video