Sorry voor de late reactie, ik moet wat vaker in deze rubriek komen kijken
Wel ik heb toen contact gehad met Patric, de gekende man waar je bij moet zijn voor deze hybriden en dan heb ik een Jubyagrus en Butyagrus (Yatay x Syagrus) bij hem gekocht. Hij heeft ze mooi opgestuurd (vanuit Amerika) helaas duurde het wel 2 weken eer ze hier ontvangen waren. Super blij was ik dat ik eindelijk een Jubyagrus had maar helaas heeft deze Jubyagrus tot mijn hele grote spijt de bare root trip niet overleefd

Hij zag er pertang heel goed uit bij aankomst maar de wortels waren wel heel erg uitgedroogd, had ze eerste een badje in lauw water gegeven en toen zag je ze meteen een beetje zwellen alsof er terug leven in kwam. Ondanks dat werd die toch langzaam bruin tot ik uiteindelijk speer en alles er uit kon trekken, schoot niks meer van over. Hier een foto van toen ik hem net had...
Gelukkig is de andere wel nog goed, heeft ook erg last van het bare root gedoe maar is nog steeds groen en een beetje geknepen maar niet helemaal. Ondanks al een jaar onaangeroerd zit ik nog steeds te wachten op de eerste mm groei. Toch weet ik dat het goed komt bij deze. Gelukkig maar want het koste wel een duid geld !
Dus met andere woorden, ik ben ook nog steeds op zoek naar een Jubyagrus ja. Deze hybride staat op de eerste plek op mijn verlanglijstje.